کد خبر: ۱۰۳۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۶
برای نخستین‌ بار بعد ازکناره‌گیری از قدرت؛

فیدل کاسترو در مراسمی عمومی خارج از هاوانا شرکت کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رهبر کوبا برای نخستین بار بعد از بیماری شدیدی که کناره‌گیری وی از قدرت را در پی داشت، در انظار عمومی در خارج از هاوانا دیده شد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، «فیدل کاسترو» در بزرگ‌ترین اعلام قدرت و تلاش برای نشان دادن تسلط بر عرصه سیاسی، در مراسم جشنی در شهر «آرتمیسا» واقع در 64 کیلومتری غرب هاوانا حاضر شد. 

هر چند این مشارکت در این مراسم، چندمین حضور کاسترو در مجامع عمومی طی چند هفته گذشته بود ولی به دلیل این‌که نخستین حضور وی در خارج از هاوانا بعد از سال 2006 میلادی به‌شمار می‌رفت از اهمیت خاصی برخوردار بود. 

از زمان بیماری کاسترو تا چند هفته گذشته، تصویری از وی در ملاقات‌های عمومی منتشر نشده بود. در این مدت البته تصاویر دیدارهای وی با دیپلمات‌های خارجی که پشت درهای بسته صورت گرفت، در رسانه‌ها چاپ شده بود. 

پس از آن‌که بیماری و ضعیف جسمی فیدل را وادار به کناره‌گیری از قدرت کرد، «رائول کاسترو»، برادر ۷۹ ساله وی رئیس‌جمهوری شد. 

مقالات و تحلیل‌های فیدل کاسترو همچنان در رسانه‌های کوبایی منتشر می‌شود. 

فیدل کاسترو فرماندهی انقلاب منجر به سرنگونی رژیم باتیستا در کوبا را در سال ۱۹۵۹میلادی برعهده داشت و از همان زمان، سمت ریاست هیئت وزیران یا نخست وزیری را در دست گرفت. 

از سال ۱۹۶۵میلادی کاسترو سمت دبیر اول حزب کمونیست کوبا و از سال ۱۹۷۶ میلادی مقام ریاست شورای دولتی- رئیس‌جمهوری-‌ کشور را نیز به سمت‌های خود افزود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین