کد خبر: ۱۰۴۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳

اولتیماتوم مجلس به وزارت بازرگانی درباره برنج

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از اولتیماتوم جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت بازرگانی برای افزایش حداقل ۳۰۰ تومانی قیمت برنج داخلی خبر داد. 

عزت الله یوسفیان ملا در آمل اظهار داشت: این خواست جدی و هرساله شالیکاران برنج از نمایندگان مجلس است و به هیچ عنوان نخواهیم پذیرفت که برنج کشاورزان امسال به نرخ سال گذشته خریداری شود. 

وی با اشاره به سه اقدام کلیدی نمایندگان مجلس به خصوص نمایندگان شمال در تغییرات اساسی در قیمت خرید، واردات در جلسات متعدد با وزیر بازرگانی داشتند، تصریح کرد: بر اساس پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت که آن را در برنامه پنجم توسعه لحاظ کند، واردات برنج مورد نیاز به کشور حداقل سه ماه پس از برداشت برنج داخلی باشد. 

نماینده شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:همچنین در اقدام دیگری نمایندگان مجلس در قانون بودجه امسال، تعرفه واردات برنج را به صد درصدی افزایش دادند. 

وی اضافه کرد: هم اکنون تعرفه ای به اندازه برنج در کشور وجود ندارد. 

نماینده آمل در مجلس اضافه کرد: نمایندگان مجلس در جلسه هفته گذشته مجلس از جواب وزیر بازرگانی در مورد برنامه‌های امسال این وزارتخانه در بحث خرید و زمان و دیگر موضوعات وابسته به برنج قانع نشده بودند. 

وی اضافه کرد: موضوعی که اکنون بسیار مهم و جدی تر از گذشته شده مصمم بودن نمایندگان شمال کشور در مجلس شورای اسلامی در خصوص تحول در بخش خرید برنج است و اگر این تحول به خصوص در افزایش قیمت برنج تا دو هفته آینده اتفاق نیافتد به طور حتم وزیر بازرگانی را در صحن علنی مجلس استیضاح خواهیم کرد. 

یوسفیان ملا با بیان اینکه خوشبختانه براساس گزارشهای دریافتی تاکنون هیچ برنج خارجی وارد کشور نشده است، خاطرنشان کرد: وزارت بازرگانی تنها نهاد دولتی در واردات برنج مسئولیت پیدا کرده و باید در این بخش به صورت دقیق مدیریت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین