کد خبر: ۱۰۴۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۰

اعلام آمادگی علاوی برای چشم‌پوشی از سمت نخست‌وزیری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:براساس توافق جدید را برای برون‌رفت از بحران تشکیل دولت ‌آتی العراقیه و ائتلاف ملی طرحی را بررسی کردند که بر اساس آن چهار تشکل پیروز در انتخابات پارلمان عراق با تشکیل ائتلافی فراگیر دولت آتی را تشکیل دهند. 

روزنامه عراقی الصباح الجدید در شماره امروز خود به نقل از منابع خود در اتحاد ملی عراق نوشت که در جلسه روز گذشته و بر اساس توافق جدید ائتلاف «ملی عراق» با ائتلاف «العراقیه»، «ایاد علاوی»، رئیس این ائتلاف آمادگی خود را برای چشم‌پوشی از سمت نخست وزیری اعلام کرده است. 

به گزارش الصباح الجدید، در جلسه روز گذشته ائتلاف ملی به ریاست «عمار حکیم»، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با ائتلاف العراقیه به ریاست ایاد علاوی در مقر سیاسی جریان صدر طرفین پیشنهاد جدیدی را برای برون رفت از بحران تشکیل دولت ‌آتی بررسی کردند که بر اساس آن چهار تشکل پیروز در انتخابات پارلمان عراق با تشکیل ائتلافی فراگیر دولت آتی را تشکیل دهند. 

این روزنامه به نقل از منابع خود گزارش داد که ائتلاف العراقیه در شرایطی با این طرح همراه خواهد شد که ائتلاف «دولت قانون»، به ریاست «نوری المالکی»، نخست‌وزیر عراق نیز به آن بپیوندد. 

این روزنامه بدون اشاره به جزئیات این طرح نوشت: «ممکن است در روزهای آینده و بر اساس این طرح گروه‌های سیاسی عراق، متشکل از این چهار تشکل پیروز در انتخابات قبل از شروع به کار پارلمان بتوانند به تقسیم بندی نهایی درباره سه پست حساس رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیری و ریاست پارلمان دست یابند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین