کد خبر: ۱۰۴۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۳

سید حسن نصرالله: دادگاه حریری با موساد ارتباط دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب الله لبنان گفت: دشمنان امت اسلام می خواهند از دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق الحریری برای مخدوش کردن وجهه مقاومت بهره برداری کنند، در حالی که این دادگاه منشاء آمریکایی انگلیسی دارد و بازپرسان آن با موساد اسرائیل در ارتباط هستند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت : هرگز اجازه نخواهیم داد وجهه مقاومت مخدوش شود، مقاومتی که ارزشمندترین چیز ما است و آن را حفظ خواهیم کرد و به این راه ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد : دشمنان امت اسلام می خواهند از دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق الحریری برای مخدوش کردن وجهه مقاومت بهره برداری کنند.

نصرالله گفت : مسئله ترور الحریری، فقط مختص خانواده رئیس حریری نیست، بلکه یک مسئله ملی و مربوط به همه مردم لبنان است، به همین سبب ما خواهان اجرای عدالت در این زمینه هستیم.

دبیرکل حزب الله از همه لبنانی ها خواست در این زمینه همکاری کنند، زیرا به گفته وی، همه از این ترور متضرر شده اند.

نصرالله ابراز عقیده کرد : جریانی که از سوی آمریکا و انگلیس این دادگاه را به وجود آورد، عامل به وجود آمدن این بحث و کشمکش است و بازپرسان دادگاه با موساد اسرائیل ارتباط دارند .

وی پرسید : آیا بعید شمردن تمام فرضیه های احتمالی یا حتی محدود کردن آن به یک فرضیه تا امروز پذیرفتنی است؟ آیا روندی که دادگاه بین المللی در پیش گرفته، روندی است که منجر به عدالت یا حقیقت می شود؟

دبیرکل حزب الله گفت : این شیوه کار، ترور مجدد رئیس حریری است، زیرا چنین شیوه ای حقیقت را تباه می کند، عدالت مجازان قاتلان حریری است، نه مجازات کسانی که او را نکشته اند.

نصرالله بار دیگر با طرح این سئوال که "آیا شیوه و رویکرد دادگاه و دادستان بین المللی، به حقیقت منجر می شد" خواستار بازجویی از شاهدان دروغین و کسانی که در پس این موضوع قرار دارند، شد.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت : آیا عدالت این نیست که از شاهدان دروغین بازجویی کنیم تا کسانی که به انحراف کشیده شدن روند تحقیقات شده اند، شناسایی شوند.

وی مجازات کسانی را که عامل حضور شاهدان دروغین در دادگاه ترور حریری بودند و یا حداقل طرد آنها را از سوی برخی جریانهای سیاسی را خواستار شد.

نصرالله در اشاره به فضاسازیها و جوسازیهای برخی جریانها و رسانه ها علیه مقاومت و حزب الله گفت : برخی فردا خواهند گفت که سید(نصرالله) فضای کشور را متشنج می کند، آیا کسی که حقیقت را بیان می کند، کشور را به سمت تنش می برد، ما نمی خواهیم به این سئوالاتمان پاسخ داده شود، چرا که خود پاسخ آن را می دانیم، بلکه فقط به خاطر اینکه مردم سئوال کنند.

وی خاطر نشان کرد : هرگز با درخواست هیچ کس برای گفتگو درباره اتهام علیه عناصری از حزب الله و بررسی راه حل یا حل این مسئله مخالفت نخواهیم کرد، چرا که باید موضوع دادگاه در کابینه و میز گفتگوها مطرح شود یا کمیته لبنانی برای گفتگو یا بازجویی از شاهدان دروغین تشکیل شود.

نصرالله از اطلاعاتی نزد حزب الله خبر داد که نشان می دهد هدف از حکمی که قرار است با متهم کردن برخی از اعضای حزب الله از سوی دادگاه بین المللی ترور حریری صادر شود، مخدوش کردن وجهه حزب الله و مقاومت است.

وی در ادامه درباره شهدای مقاومت و خانواده های آنها گفت : این شهدا کسانی هستند که تاریخ این سرزمین و تاریخ و عزت این امت را ثبت کردند، اینها عزیزترین افراد نزد ما هستند، ما به عنوان یک جنبش مقاومت،عزیزترین چیزمان را داده ایم.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد : مقاومت عزیزترین و ارزشمندترین چیز نزد ما است و هرگز به هیچ طرفی در جهان اجازه نخواهیم داد به وجهه آن خدشه ای وارد کند.

نصرالله خاطر نشان کرد : مقاومت تمام طرحها و توطئه هایی را که از سال 1982 علیه لبنان و منطقه تا کنون برنامه ریزی شده، خنثی کرده است که به پیروزی در سال 2000 و شکست دشمن در سال 2006 منجر شد، شکستی که طرح خاورمیانه جدید(در اشاره به سخنان کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت آمریکا درباره ظهور خاورمیانه جدید در زمان جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان) را ناکام گذاشت، طرحی که امکانات گسترده ای در سطح منطقه ای و بین المللی برای اجرای آن بسیج شده بود.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد : این مقاومت توانست تمام این طرحها و توطئه ها را با خون شهدا و رنجهای مجروحان و فداکاریهای مجاهدان و ملت مقاوم نقش بر آب کند.

وی گفت : مبارزان مقاومت اسلامی و شهدای جنگ جولای 2006 نشان دادند که اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست تر و ضعیف تر است.

نصرالله افزود : دشمن در جریان جنگ جولای تلاش می کرد منطقه بنت جبیل در جنوب لبنان را اشغال کند تا به مکان برگزاری جشن آزادی جنوب لبنان در 25 می 2000 برسد تا به شهرک نشینان صهیونیست بگوید رژیم صهیونیستی مستحکم و پولادین است.

به گزارش مهر، دبیرکل حزب الله گفت : مقاومت به سبب ایستادگی و پیروزیهایش، جایگاه ممتاز و عظیمی در لبنان و جهان کسب کرد و اگر لبنان در جهان جایگاهی دارد و اگر کسی به لبنان می آید و با مسئولان این کشور دیدار می کند، همه به لطف اراده مقاومت موجود در لبنان است.

نصرالله در اشاره به عنادورزی برخی طرفهای داخلی در کنار دشمنان قسم خورده ای همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی با حزب الله اظهار داشت : مشکل آنها با حزب الله این است که حزب الله هرگز اجازه نمی دهد کسی بیاید و اراده خود را که تامین کننده منافع دشمن است، بر آن تحمیل کند .

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد : دشمن و جهانیان علیه لبنان به پا خاستند تا وجهه مقاومت را مخدوش کنند، اما برعکس، این مقاومت بود که آنها را مقهور خود کرد.

وی تصریح کرد : جنگ بر ضد مقاومت ادامه خواهد یافت، آمریکایی ها با اذعان به شکست طرحهایشان در لبنان، اکنون به مخدوش کردن وجهه مقاومت و حزب الله روی آورده اند که البته از این ترفند هم جز شکست بهره ای نخواهند داشت، زیرا طرح مقاومت در حال پیشرفت و رشد روزافزون در منطقه است و محبوبیت رهبران مقاومت در میان مردم روز به روز افزایش می یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین