کد خبر: ۱۰۴۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳
هنگام انتقال به شيراز صورت گرفت؛

درگیری کارمندان میراث فرهنگی و گردشگری در فرودگاه مهرآباد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کارمندان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در فرودگاه مهرآباد هنگام انتقال دست به اعتراض زدند. 

به گزارش صراط ، صبح يكشنبه مسافرين فرودگاه مهرآباد در حالی كه منتظر دريافت كارت پرواز خود بودند در عين ناباوری شاهد دعوا و سروصدای كارمندان سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری بودند كه نسبت به انتقال خود به شيراز معترض بودند.

بسياری از اين مسافرين كه با لباس‌های نسبتا رسمی در فرودگاه حضور يافته بودند نسبت به انتقال خود به استانی ديگر به شدت ناراضی بودند.
 
برخی از این کارمندان که با الفاظ بدی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را مورد خطاب قرار می‌دادند با دخالت همکاران خود از صحنه دور شدند. 

در اين ميان خانمی ميانسال با صدای بلند ضمن بيان اينكه همسرش با ادامه كار وی در استانی ديگر مخالف است و او مجبور است از كار خود استعفا دهد، مسئولان خود را مورد خطاب قرار داد.

با اين حال اعتراض كارمندان اين سازمان كه انتقال آنان به استان‌های ديگر زندگی روزمره آنها را با مشكل مواجه كرده است، باعث اعتراض عده‌ای به دولت شده است. 

سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری به عنوان اولين دستگاه دولتی تصميم به خروج از تهران گرفته است. 

پيش از اين برخي از كارمندان اين سازمان در اعتراض به تصميم ناگهانی انتقال از تهران مقابل مجلس شورای اسلامی، تجمع کرده بودند.

لازم به ذكر است بقائي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در اقدامی عجيب تسهيلات ويژه‌ای را برای كارمندان منتقل شده‌ی اين سازمان در نظر گرفته بود. 

وی اعلام كرد: كاركنانی كه به استان‌های اصفهان و شيراز منتقل می‌شوند از دو هفته مرخصی تشويقی برخوردار خواهند شد و هر 3 ماه يک‌بار بليط هواپيما با 50 درصد پرداخت هزينه از سوی سازمان دريافت می‌كنند. 

اضافه‌حقوق و اضافه‌كار حداقل 400 هزار تومانی برای كاركنانی كه از معاونت‌های سازمان به استان‌ها منتقل می‌شوند، اختصاص مي‌يابد. 

به گفته رئيس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگری، كمک رفاهی برای افرادی كه به شيراز منتقل می‌شوند 600 هزار تومان و افرادی كه به اصفهان منتقل می‌شوند500 هزار تومان است. 

بقايی به ارائه وام 25 ميليون تومانی و 10 ميليون تومانی بانک‌ها برای خريد مسكن توسط كاركنانی كه به استان‌ها منتقل می‌شوند، اشاره كرد.

بعد از تجمع اعتراضی کارکنان این سازمان مقابل مجلس شورای اسلامی، حمید بقایی در واکنش به اعتراض این کارمندان که نسبت به انتقال خود به خارج از تهران اعتراض داشتند، گفت که ما می‌رویم، هرکسی دوست داشته باشد بیاید و هر کسی دوست نداشته باشد نیاید!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین