کد خبر: ۱۰۴۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸

اعتراض روسیه به سخنان احمدی‌نژاد علیه مدودف

روسيه: گفته‌های احمدی‌نژاد غيرقابل قبول و غيرمسئولانه است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت خارجه روسیه، به سخنان رئیس جمهور کشورمان درباره مدودف اعتراض کرد. 

 روسيه روز دوشنبه در واکنش به گفته‌های محمود احمدی‌نژاد که رييس جمهوری اين کشور، دمیتری مدودف را «به کليد زدن سناريويی عليه ايران و بازی در نمايشنامه آمريکايی» متهم کرده بود، اعلام کرد که اين گفته‌ها «غيرقابل قبول و غيرمسئولانه» است و مقام‌های ایرانی بهتر است برای حل مشکل فکری بکنند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، وزارت خارجه روسیه رودر بیانیه ای، رئیس جمهور ایران، که در آن همتای روس خود را «به کلید زدن سناریویی علیه ایران و بازی در نمایشنامه آمریکایی» متهم کرده بود، «غیرقابل قبول و غیرمسئولانه» دانست.

دميتری مدودف، ريس جمهوری روسيه پيشتر و در جريان جلسه‌ای در جمع سفيران اين کشور گفته بود: «ايران به راه‌هايی که می‌تواند به ساخت بمب اتمی منتهی شود، نزديک‌تر می‌شود.»
 
محمود احمدی نژاد در واکنش به گفته‌های رييس جمهوری روسيه گفته بود: «حرفی که رييس‌جمهور روسيه زد، آگهی نمايشنامه تبليغاتی که آمريکا می‌خواهد عليه ايران اجرا کند را کليد زد. اين نمايشنامه به نويسندگی و کارگردانی آمريکا است، ولی متاسفانه برخی از روی بی‌اطلاعی و يا تحليل غلط دارند در اين نمايشنامه عليه منافع خود بازی می‌کنند و سوال اين است که چرا رييس‌جمهور روسيه بايد در نمايشنامه آمريکايی‌ها بازی کند؟» 

روسيه که تنها شريک رسمی در برنامه‌های اتمی ایران و پيمانکار ساخت و تکميل نيروگاه اتمی بوشهر است، همراه ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا و چین به دور چهارم تحریم‌های ایران رای مثبت داد. 

احمدی‌نژاد پيشتر هم در اظهاراتی به مواضع روسيه ايراد گرفته بود که واکنش شدید کرملين را به همراه داشت. 

در ماه‌های اخير رفتار روسيه در قبال تهران، موجبانتقاد شدید، مقام‌های کشورمان شده و چندی پيش نيز محمود احمدی‌نژاد در يک سخنرانی عمومی در سفر استانی خود به کرمان، توضيح رفتار مسکو در قبال تهران را مشکل خوانده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۵
0
1
مرگ بر روسيه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین