کد خبر: ۱۰۴۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
در کرمانشاه

لاریجانی: مرصاد نماد مقاومت مردم کرمانشاه است

تاکید مجلس برتوزیع متوازن اعتبارات
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان کرمانشاه سفر کرده است، روز 5 مرداد سالروز عملیات مرصاد را نماد مقاومت مردم شجاع این خطه توصیف کرد و یاد شهدای این عملیات را گرامی داشت. 

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه شنبه در سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد به استان کرمانشاه سفر کرد.

لاریجانی در فرودگاه کرمانشاه مورد استقبال استاندار و دیگر مقامات لشگری و اجرایی محلی قرار گرفت.

وی در بدو ورود خود به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روز پنجم مرداد روز ملی کرمانشاه و سالروز عملیات مرصاد است این روز را نماد مقاومت مردم شجاع این خطه توصیف کرد.

عملیات مرصاد را روز فتح و پیروزی ملت ایران عنوان کرد.

لاریجانی شرکت در مراسم ویژه روز ملی کرمانشاه و سالروز عملیات مرصاد را از جمله اهداف سفر خود به استان کرمانشاه بیان کرد.

لاریجانی در پاسخ به سئوالی پیرامون رفع محرومیت از استان‌های کمتر توسعه یافته، اظهار داشت: توزیع اعتبارات بر اساس آمایش سرزمینی یکی از برنامه های مجلس است و باید برای بالفعل شده استعدادها بر اساس استانداردها اقدامات لازم صورت بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه کرمانشاه قابلیت جهش دارد به مشکل گرد‌و غبار در مناطق غربی کشور اشاره کرد و گفت: مشکل گرد‌و غبار از دغدغه‌های ما است و در سفری که به عراق داشتم این موضوع را پیگیری کردم. الان هم این موضوع در چرخه پیگیری قرار دارد و امیدواریم حل‌و فصل شود.

وی پیرامون نقش استان کرمانشاه در جنگ 8 ساله تحمیلی نیز، گفت: در دوران دفاع مقدس یکی از جاه‌هایی که خیال همه از بابت آن راحت بود استان کرمانشاه به خاطر مرزبانی مردمش بود و مردم استان کرمانشاه با شجاعت و غیرت همواره باعث امنیت منطقه غربی ایران بودند.

لاریجانی همچنین در آغاز سفر یک‌روزه خود به استان کرمانشاه با حضور در گلزای شهدای این شهر با نثار گل و قرائت فاتحه یاد شهدای دوران جنگ تحمیلی از جمله شهید سید محمد سعید جعفری اولین فرمانده سپاه استان کرمانشاه را گرامی داشت.

لاریجانی همچنین در مزار شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی و آیت‌الله نجومی از چهره‌های ماندگار استان کرمانشاه حضور یافت.

وی در ادامه با حضور در منزل آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه این شهر با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین