کد خبر: ۱۰۴۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸

آیت‌الله استادی: ادعای تعيين زمان ظهور كذب محض است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب:‌  امام جمعه قم ادعای تعیین زمان دقیق ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) توسط برخی افراد را کذب محض دانست.

آیت‌الله رضا استادی در مراسم جشنی که به مناسبت نیمه شعبان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه امام زمان‌(عج) به نظام اسلامی عنایت ویژه دارد، اظهار داشت: اظهار علاقه مردم به امام عصر‌(عج) و برگزاری جشن‌های نیمه‌شعبان، جامعه و کشور را از توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان محفوظ نگه می‌دارد.

وی افزود: وظیفه ما در زمان غیبت این امام همام، توجه ویژه به ایشان است البته امام عصر‌(عج) نیز عنایت‌ خاصی به این کشور دارند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه با بیان اینکه بیش از 500 روایات از پیامبر اکرم‌(ص) در مورد امام زمان (عج) وجود دارد، گفت: هیچ مسلمانی نمی‌تواند منکر این روایات شود، مگر اینکه در اصل خداشناسی و پیامبر شک کند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از شبهات موجود در زمینه امام زمان‌(عج) تصریح کرد: اینکه برخی می‌گویند امام عصر‌(عج) بعد از مرگ امام حسن عسکری‌(ع) به دنیا آمده، کذب است زیرا ایشان در زمان حیات امام یازدهم شیعیان چشم به جهان گشوده‌اند.

آیت‌الله استادی همچنین در خصوص تعیین زمان ظهور توسط برخی از افراد، گفت: هیچ‌کس زمان دقیق ظهور این امام همام را ندانسته و هرکس در هر موقعیتی ادعایی در خصوص زمان ظهور داشته باشد، کذب محض گفته است.

وی در بررسی علل طولانی شدن زمان ظهور نیز اذعان داشت: عدم آمادگی جامعه و مردم دلیل اصلی طولانی شدن ظهور است و اینکه غیبت آن حضرت طول کشیده، مصلحتی از طرف خداوند است و هیچ‌کس از راز آن باخبر نیست.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنانی از شهید مطهری در خصوص گسترش عدالت در جامعه، تحقق این امر را مستلزم چند شرط اساسی دانست و اظهار داشت: داشتن قوانین عادلانه، اصلی‌ترین شرط لازم برای تحقق عدالت در جامعه است که خوشبختانه مسلمانان از این نظر به خاطر دارا بودن قرآن و روایات غنی هستند.

وی با طرح این سؤال که چرا با داشتن این قوانین باز هم شاهدیم عدالت در جامعه به طور کامل اجرا نمی‌شود، تاکید کرد: تنها داشتن قانون و تفسیر آن کافی نیست و تا وقتی مردم و دولت آن را اجر نکنند، عدالت در جامعه محقق نمی‌‌شود.

استادی با بیان اینکه اجرای عدالت نیازمند باور آن است، تصریح کرد: تا مردم یک جامعه به این باور نرسند که اجرای عدالت به نفع آنهاست، عدالت محقق نمی‌‌شود.

وی با اشاره به برخی از وظایف مردم نسبت به امام زمان‌(عج) اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز وضعیت فرهنگی نامناسبی در کشور داریم و دشمنان در راستای انحراف جامعه گام برداشته و جوانان ما در معرض گناه و خطر هستند، بنابراین باید والدین، توجه ویژه‌ای به جوانان داشته باشند، چرا‌که توجه به آنان سبب خشنودی امام زمان‌(عج) است.

استادی ضمن تاکید بر افزایش اظهار علاقه‌ مردم به امام زمان(عج) تصریح کرد: مردم علاوه بر اعتقادات قلبی باید جنبه عملی را نیز تقویت کرده و نسبت به مشکلات اطراف خود و جامعه اسلامی بی‌تفاوت نباشند و اگر مومنی دچار مشکل اقتصادی شد، مساعدت‌های مالی صورت گرفته و کوتاهی‌ به عمل نیاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین