کد خبر: ۱۰۴۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۰
در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا و سرداران دفاع مقدس

سیدحسن خمینی: عمل كسی كه در برابر فشارها، بر حق پافشاری كند، بالاترین عبادت‌هاست

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: خانواده تعدادی از سرداران شهید دفاع مقدس از جمله خانواده‌های سرداران شهید حمید باکری، شیرودی و اسماعیلی، (پد‌ر و مادر سه شهید) رحمانی (پدر سه شهید) نوراللهی، زحمت‌کش و سقایی و همچنین جمعی از جانبازان و سرداران دفاع مقدس در روز عید نیمه شعبان با یادگار حضرت امام خمینی(س) دیدار کردند.

به گزارش جماران، در ابتدای این نشست صمیمی تعدادی از خانواده شهداء به نمایندگی از جمع حاضر به ایراد سخن پرداخته و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

حجت الاسلام والمسلیمن رحمانی پدر سه شهید با اشاره به حادثه 14 خرداد ماه خطاب به یادگارگرامی امام، خاطرنشان کرد: از توهینی که به شما شد، من خرد شدم و دیگر خانواده‌های شهداء نیز این احساس را داشتند. عده‌ای درکنار مرقد مطهر حضرت امام خمینی (س)هم خجالت نکشیدند و آن اقدام را انجام دادند.

اسماعیلی پدر سه شهید نیز خطاب به یادگارامام گفت: ما در کنار شما ایستاده‌ایم.

دراین نشست تعدادی از خانواده‌های شهداء نیز به پخش برنامه‌های یک سویه و ارائه گزینشی سخنان حضرت امام خمینی(س)اعتراض کردند. در این دیدار خانواده شهدای شرکت کننده بار دیگر دراین نشست حادثه 14 خرداد و توهین به یادگار حضرت امام خمینی را محکوم کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نیز در ادامه این نشست صمیمانه ضمن تبریک نیمه شعبان تصریح کرد: روز نیمه شعبان، روزانتظار است و هر کس می‌تواند فلسفه انتظار را در وجود خود مرور کند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص)مبنی‌بر اینکه بالاترین عبادت‌ها انتظار فرج است، تصریح کرد: چرا درمیان این همه عبادت انتظار دارای این همه اجر است؟

چون دوران انتظار دوران هجوم حوادث است و در هجوم حوادث ایستادن و استقامت و برحق پایفشاری کردن سخت می‌شود. در حالی‌که به تعبیر قرآن کریم در دوره پیروزی دین‌دار بودن سخت نیست.
 درآیه قرآن هم ذکر شده است که إِذَا جَاء نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا که می فرماید مردم  در حال فتح‌و ظفر فوج، فوج به دین وارد می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: زمانی که از هر سو فشار زیاد است اگر کسی برحق پای فشرد و منتظر واقعی بود به درجه‌ای می‌رسد که بالاترین عبادت‌ها را انجام داده است.

یادگار گرامی امام با بیان اینکه اگر به حقیقت نگاه داشته باشیم، خداوند درهای رحمت را می‌گشاید، خاطرنشان کرد: وقتی فشارها بالا می‌رود خداوند را‌ه‌ها را باز و دل‌ها را شاداب می‌کند. روزعاشورا کرب از حضرت سیدالشهداء زمانی برداشته شد که ایشان در اوج سختی‌ها دل را به خدا داد. إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ که تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ بعد از ثُمَّ اسْتَقَامُوا ذکر شده است. ربنا الله گفتن راحت است اما استقامت سخت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با اشاره به اینکه استقامت دراز‌مدت است، افزود: مهم این است که انسان از لطف خدا ناامید نشودغ در هر نقطه‌ای درک صحیح خود را از مسائل فراموش نکند و بداند که سختی در راه خدا لازمه سعادت است.

وی با بیان اینکه مرز بین خدا و غیرخدا هوای نفس است تصریح کرد: در بیان حضرت امام(س)نیز فرق بین ریاضت صحیح و باطل این‌گونه ذکر شده است که اگر کاری به خاطر خدا باشد ریاضت صحیح است و اگر به خاطر این باشد که فرد قدرتمند شود یا هدف دیگری غیر از خدا باشد غیرصحیح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی افزود: نباید در انتظار عجله داشته باشیم. البته صبر با دست روی دست گذاشتن متفاوت است و صبر به این معنا است که هر فردی در هر جایی پای برحقیقت بفشارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با اشاره به اینکه دوره انتظار دوره سختی است و صبر خیلی زمان‌ها به دل مردگی وافسردگی منجر می‌شود، افزود: صبرحقیقی نشاط آور است.صبری که مورد‌نظر خداوند است، صبری است که از آن نشاط بر می‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین