کد خبر: ۱۰۴۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۰
اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

مذاکره با ایران هرچه سریع‌تر از سر گرفته شود

محور مذاکرات ایران و 1+5 اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس بین‌الملل: اتحادیه اروپا روز چهارشنبه، گفت که مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی، باید هر چه سریع‌تر از سر گرفته شود. 

«کاترین اشتون»، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید: این مذاکرات باید صرفاً درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی باشد.
 

وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا بر ضرورت از سرگیری مذاکرات ایران و گروه 1+5 پس از پایان ماه رمضان و با محوریت برنامه هسته‎ای ایران تاکید کرد.

به گزارش رویترز، "کاترین اشتون" گفت: مذاکرات ایران و 6 قدرت غربی باید هر چه سریع‌تر با تمرکز بر برنامه هسته‌ای این کشور از سرگرفته شود.

وی که در یک کنفرانس خبری در رم سخن می‌گفت، افزود: من این موضوع را روشن کرده‌ام که ما خواستار از سرگیری سریع این مذاکرات با تاکید بر مسأله توانایی ایران در دست‌یابی به سلاح هسته‌ای هستیم. این موضوع اصلی‌ترین محور مذاکرات است و درباره دیگر موضوعات می‌توان در مرحله بعدی گفت‌و گو کرد. 

به گزارش آفتاب، محمود احمدی‌‌نژاد، آغاز مذاکرات در مورد برنامه‌‌های هسته‌ای کشورمان را از جمله به روشن شدن موضع اتحادیه اروپا در قبال سلاح‌های اتمی در اسرائیل، مشروط کرده بود.
 
همچنین علی‌اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آمادگی کشورمان برای آغاز مداکرات بدون شرط با گروه وین خبر داده بود.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز گفته بود که ایران آماده است تا در اسرع وقت و بدون معطلی مذاکرات در مورد برنامه‌های هسته‌ای خود با گروه وین را آغاز کند.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه نیز از آمادگی کشورمان برای آغاز مذاکره با گروه وین در مورد تبادل‌ سوخت خبر داده بود و اعلام کرد که جزئیات مربوط به تبادل سوخت در نشست با گروه وین تعیین خواهد شد.

علاوه‌بر این وزیر امور خارجه ترکیه نیز از آمادگی ایران برای توقف عنی‌سازی 20 درصد اورانیوم خبر داد و به نقل از مقامات کشورمان گفت در صورتی که غرب بتواند سوخت ایران را تامین کند، ایران غنی‌سازی اورانیوم خود را متوقف می‌کند.

 احمد داوود اغلو،، وزير خارجه ترکيه روز چهارشنبه گفت ايران اطمينان داده اگر مبادله سوخت اتمی نهايی شود، دست از غنی‌سازی اورانيوم تا سقف ۲۰ درصد برداشته و آن را دنبال نخواهد کرد.

به گزارش رويترز، احمد داووداغلو، وزير خارجه ترکيه که روز يکشنبه اين هفته با منوچهر متکی وزير خارجه کشورمان و سلسو آموريم، وزير خارجه برزيل ديدار کرده بود، خبر داد ايران همچنين آمادگی دارد تا پس از حل مسأله مبادله سوخت اتمی، ديگر نگرانی‌های مربوط به برنامه غنی‌سازی اورانيوم را هم برطرف کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
اخه تحریم اثر کرده و.....!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین