کد خبر: ۱۰۴۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴
داریوش قنبری:

در وزارت رفاه شاهد نزدیک‌سالاری به جای شایسته‌سالاری هستیم

احتمال لغو اساسنامه جدید تامین اجتماعی توسط مجلس وجود دارد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عضو هیأت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی، گفت: این هیأت تاکنون سه جلسه تشکیل داده است که جلسه آخر آن در محل کمیسیون اجتماعی مجلس بود. 

داریوش قنبری، افزود: اعضای هیأت تحقیق و تفحص تامین اجتماعی مقرر کردند که تا پایان تحقیق اطلاعات هیأت منتشر نشود. 

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس اگر فرصت 6 ماهه برای تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی کافی نباشد می‌توان این زمان را 6ماه دیگر تمدید کرد اما به گمان من علاوه‌بر 6 ماه اول 2 ماه دیگر وقت لازم است. 

وی در پاسخ به این سئوال که هیأت تحقیق‌و تفحص از تامین اجتماعی از زیان‌ده بودن شرکت آپادانا سرام وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری خبر دارد یا خیر؟ گفت: اطلاعات دیگری از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه در دست است که مثل همین مورد است و در دستور کار هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی قرار دارد. 

قنبری اساسنامه جدید تامین اجتماعی را مغایر با اصلاحیه ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری عنوان کرد و اظهار داشت: اساسنامه جدید تامین اجتماعی با ماهیت غیردولتی بودن این سازمان مغایرت دارد. 

نماینده ایلام در مجلس افزود: احتمال لغو اساسنامه جدید تامین اجتماعی توسط نمایندگان مجلس وجود دارد. 

وی برخوردهای غیرتخصصی و اغلب سیاسی وزیر رفاه در انتخاب مدیران وزارت رفاه را ضربه به بیمه‌شدگان دانست و تصریح کرد: متاسفانه در وزارت رفاه شاهد نزدیک‌سالاری به جای شایسته‌سالاری هستیم. 

قنبری تصریح کرد: قانون‌گریزی دولت باعث شده که مجلس به سمت استفاده از اهرم نظارتی برود که این موضوع می‌تواند در بهبود امورکشور موثر واقع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین