کد خبر: ۱۰۴۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۴

ایران 40 میلیون یورو به زیمباوه کمک کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفیر زیمبابوه در تهران از کمک ۴۰ میلیون یورویی ایران به کشورش برای هزینه در بخش انرژی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پان افریکن، “نیکولاس کیتی کیتی” سفیر زیمبابوه در تهران گفته است که ایران این مبلغ را برای بخش انرژی، بانک‌داری و پروژه‌های صنعتی در کشورش هزینه خواهد کرد.

کیتی کیتی گفت: این مبلغ همچنین برای بازسازی نیروگاه اصلی زیمبابوه به‌منظور افزایش تولید برق و کاهش سهمیه‌بندی و جیره‌بندی برق مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سفیر زیمبابوه با اشاره به کمک‌های مالی ایران به کشورش، افزود: این تاسیسات منتظر ما هستند تا آنها را نجات دهیم. من اطمینان دارم که این به توسعه برنامه‌های اقتصادی ما کمک خواهد کرد.

وی همچنین از آغاز گفت‌و گوهای کشورش با ایران برای دریافت خطوط اعتباری بیشتر، به‌منظور احیای بخش‌های کشاورزی، بهداشت و فناوری زیمبابوه خبر داد.


رابرت موگابه که از سال ۱۹۸۰ میلادی تا ۱۹۸۷ به عنوان نخست‌وزیر و از سال ۱۹۸۷ تاکنون، با عنوان «رئیس جمهور» این کشور، بر سر کار می‌باشد، به دلیل سیاست‌های اقتصادی و سرکوبی مخالفان سیاسی‌اش همواره تحت انتقاد محافل جهانی قرار داشته است.

وی که رهبر حزب حاکم زانو پی‌اف نیز می‌باشد، مخالفانش را «تازه متولدین استعمارگر» می‌نامد.

وی و طرفدارانش، مدعی هستند که مشکلات زیمباوه، «میراث استعمار» است.

پس از دخالت نظامی زیمباوه به رهبری رابرت موگابه در جنگ دوم کنگو، که به سلب مالکیت انبوه زمین‌های سفیدپوست‌ها انجامید، بسیاری کشورهای غربی وی را متهم به «تبعیض نژادی» و نفرت‌پراکنی نسبت به اقلیت سفیدپوست ساکن در زیمباوه کردند

در اثر تحریم‌های اقتصادی، اقتصاد زیمباوه با مشکلات بسیار جدی روبرو شده است.

کمبودهای جدی نفتی و غذایی منجر به مهاجرت گسترده اهالی زیمباوه به کشورهای همسایه، به‌خصوص آفریقای جنوبی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین