کد خبر: ۱۰۴۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۱

از مهرماه، نظام‌ابتدايی 6 ‌ساله می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با استقرار نظام آموزشی جديد ديپلم 12 ساله به دانش‌آموزان اعطا می‌شود، اگر معلمی و يا كارمندی در آموزش و پرورش مشكلی پيدا كرد كه شان كار معلمی را نداشت به‌جای اخراج بايد كمک كنيم كه بازنشسته شود.

حميدرضا حاج بابايی، وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه نظام آموزشي 3-3-6 يكي از مهمترين بخش‌های تحول بنيادين نظام تعليم و تربيت كشور است كه از ابتدای مهر سال تحصيلی 90-91 اجرايی می‌شود، گفت: بر اساس آن تمام كتب اول ابتدايی تغيير می‌كند و همزمان دوره ششم ابتدايی به نظام آموزشی افزوده می‌شود.

حميدرضا حاج بابايی در مراسم ارتقای احكام متصديان امور دفتری مدارس با تاكيد بر اينكه يكی از بخش‌های تحول بنيادين تبديل پست دفترداران و كتابداران به معاونت اجرايی است، گفت: امروز برای 33 هزار دفتردار و كتابدار سراسر كشور حكم معاونت اجرايی صادر شده است در شهر تهران شش هزار مدرسه داريم كه برای 3200 دفتردار حكم معاونت اجرايی صادر شده است و 2700 معاون اجرايی ديگر نيز براي شهر تهران نياز داريم.

وی در بخش ديگری از سخنان خود به تغيير ساختار نظام آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: نظام آموزشی 3-3-6 يكی از مهمترين بخش‌های تحول بنيادين نظام تعليم‌و تربيت كشور است كه از ابتدای مهر سال تحصيلی 90-91 اجرايی می‌شود و بر اساس آن تمام كتب اول ابتدايی تغيير می‌كند و همزمان دوره ششم ابتدايی به نظام آموزشی افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: در ادامه اين تحول به ترتيب كتب دوره‌های بعدی نيز تغيير می‌كند ضمن آنكه با اجرای نظام آموزشی 3-3-6 پس از 5 سال پيش دانشگاهی برای هميشه از آموزش و پرورش حذف خواهد شد چرا كه پيش دانشگاهی از روز اول نيز فرزند آموزش و پرورش نبود.

حاج بابايی افزود: با استقرار نظام آموزشی جديد ديپلم 12 ساله به دانش‌آموزان اعطا می‌شود كه اين ديپلم در همه‌جای دنيا پذيرفته شده است.

وزير آموزش و پرورش همچنين با اشاره به سند درس ملي آموزش و پرورش نيز گفت: اين سند نيز يكی از تحولات بنيادين و مهم نظام تعليم و تربيت كشور است كه مرحله تدوين را گذرانده است و پس از تصويب نهايی تمامی كتب‌ مدارس بر اساس آن تاليف، چاپ و توزيع می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی گفته شد كه آموزش و پرورش دارای نيروی مازاد است و چوب حراج به سينه آموزش‌و پرورش زدند، در حالی كه معلم تا زمانی كه زنده است معلم است و زمانی كه بازنشسته شد بايد بيشتر اكرام شود. 

حاج بابايی تصريح كرد: اگر معلمی و يا كارمندی در آموزش و پرورش مشكلی پيدا كرد كه شان كار معلمی را نداشت به‌جای اخراج بايد كمک كنيم كه بازنشسته شود.

حاج بابايی در پايان خاطر نشان كرد: برای اينكه آموزش‌و پرورش به‌جايگاه و شان واقعی خود برسد از تمام ظرفيت‌های قانونی آموزش‌و پرورش استفاده می‌كنيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین