کد خبر: ۱۰۴۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۳

معاون مطبوعاتی ارشاد از راه‌اندازی پایگاه اعمال نظارت عمومی بر رسانه‌ها خبر داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی پایگاهی تحلیلی- خبری و تنظیم مکانیسمی برای “اِعمال نظارت عمومی بر رسانه‌ها” خبر داد. 

محمدعلی رامین گفت: برخورد ما با رسانه‌ها صمیمانه، محبت‌آمیز و اصلاح‌گرایانه است و برخورد خشن با کسی نمی‌کنیم.
معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشست خبری هفدهمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها از راه‌اندازی یک پایگاه اطلاع‌رسانی و تنظیم مکانیسمی برای “اِعمال نظارت عمومی بر رسانه‌ها” خبر داد.

وی با اشاره به نظارت‌های خاص بر رسانه‌ها آنها را ناکافی خواند و گفت: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، هیأت نظارت بر مطبوعات و دادستانی بر رسانه‌ها نظارت دارند ولی اینها نظارت‌های خاص است. از این پس ما در انتظار اِعمال نظارت عام بر رسانه‌ها هستیم.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به کارکردهای نظارتی رسانه‌ها در همه امور به عنوان “چشم بینای جامعه” در عین حال بر لزوم نظارت بر خود آنها (رسانه‌ها) تاکید کرد و اظهار عقیده کرد: باید اوضاع به گونه‌ای ساماندهی شود که هیچ عنصر نامطلوبی نتواند فضای پاک و اعتماد‌آفرین رسانه‌ها را مورد خدشه و سوءاستفاده خود قرار دهد.

رامین در پاسخ به سوالی مبنی‌بر نحوه برخورد معاونت مطبوعاتی با رسانه‌هایی که بر اساس تحلیل های متولیان این پایگاه خبری از نظرات مردم کارشان دچار اشکال است با بیان اینکه “هر نظری در این پایگاه منعکس نخواهد شد” گفت: ما مثل بعضی از این سایت‌ها نیستیم که چیزی می‌نویسند و ۱۰۰ تا کامنت خودشان را به عنوان دیگران زیرش می‌نویسند. این شیوه ما نیست. ضمن اینکه برخورد ما با رسانه‌ها صمیمانه، محبت‌آمیز و اصلاح‌گرایانه است و برخورد خشن با کسی نمی‌کنیم. 

گفتنی است که چندی پیش نماینده کاشمر، در پی توقیف‌های مکرر نشریات منتقد دولت، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن مجلس سوال کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین