کد خبر: ۱۰۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۳:۲۵

آسیا , هدف بعدی القاعده

آفتاب‌‌نیوز :  
ژان لوئي بروگيير محقق عالي‌رتبه‌ي امور تروريسم در فرانسه، در گفت‌وگو با روزنامه‌ي فايننشيال تايمز اظهار داشت: چندين كشور آسيايي آمادگي كمتري نسبت به آمريكا و انگليس براي رويارويي با چنين حمله‌اي دارند.

وي اظهار داشت: ما عناصر اطلاعاتي داريم كه اين مطلب را بيان كرده‌اند. كشورهاي اين منطقه به ويژه ژاپن مي‌تواند از سوي شبكه‌ي القاعده مورد هدف قرار گيرد.

بروگيير افزود: هر گونه حمله به بازارهاي مالي نظير ژاپن، تاثير اقتصادي مهمي بر اعتماد سرمايه‌گذاران خواهد داشت. كشورهاي ديگر در اين منطقه نظير سنگاپور و استراليا نيز اهداف بالقوه‌اي هستند.

وي ادامه داد: به رغم اين تهديد، ما تا حدي توانمندي يا تمايل سازمان القاعده به برقراري بي‌ثباتي را فراموش كرده‌ايم.

اين محقق فرانسوي بر دستگيري بيش از 500 مظنون تروريست در 20 سال گذشته و تشكيل تيمي كارشناسي از قضات كه به همراه پليس ضد تروريسم و ماموران اطلاعاتي فعاليت كنند، نظارت داشته است.

وي نسبت به خطر هواپيماربايي پيش از حملات 11 سپتامبر سال 2001 در آمريكا نيز هشدار داده بود.

بروگويير هم چنين تلاش افراط گراهاي الجزايري در سال 1994 براي ساقط كردن يك جت فرانسه بر فراز برج ايفل در پاريس را خنثي كرد.

وي گفت بود، علايمي وجود داشت كه انگليس پيش از حملات 7 ژوييه در سه مترو در لندن و يك اتوبوس دو طبقه كه در آن 56 تن از جمله چهار عامل انتحاري آن كشته شدند، مورد حمله قرار مي‌گيرد.

وي هم چنين به بمب گذاري كنسولگري انگليس و بانك HSBC در استانبول در نوامبر سال 2003 همزمان با سفر جورج بوش رييس جمهور آمريكا به لندن اشاره كرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین