کد خبر: ۱۰۴۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲

عضو كميسيون عمران: شهردار تهران بايد مطيع رئيس‌جمهور باشد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عضوکمیسیون عمران مجلس معتقد است برخی از اقدامات شهرداری تهران که موجبات رضایت شهروندان را فراهم کرده در عین حال باعث شده شهردار تهران خود را ازتبعیت دولت بی‌نیاز ببیند.

ابوالقاسم رحمانی عضو کمیسیون عمران، درباره اختلاف دولت و شهرداری تهران بر سر مسائل مختلف شهری و تاثیر آن بر مدیریت شهری تهران گفت: همانطور که می‌دانیم اتحاد و انسجام دولت و شهرداری طبعا در مدیریت شهری تهران تاثیر مثبت دارد. به هر حال آقای شهردار به حمایت دولت خصوصا شخص رئیس‌جمهور نیاز دارد، چون تهران را نمی‌توان با شهرهای دیگر مقایسه کرد. 

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه اتحاد نیروی مدیریت را تقویت می‌کند، نه اینکه کاملا بر آن موثر باشد، ادامه داد: مثلا یک مشکلی که در مدیریت جامعه ایرانی می‌بینیم این است که اگر کسی کارهایی انجام داد و مردم از او رضایت داشتند، این فرد به تدریج احساس گردن کلفتی می‌کند.

رحمانی با اشاره به بروز برخی اختلافات میان شهرداری تهران و دولت، خاطرنشان کرد: به هر حال شهردار تهران باید مطیع دولت باشد. چرا که حکم انتصاب شهردار از طرف وزیر کشور تنفیض می‌شود و رئیس‌جمهور هم باید آن حکم راتایید کند.

رحمانی با اشاره به افتتاح دو تونل توحید و رسالت، اضافه کرد: در افتتاح تونل رسالت که به لحاظ طول و کاری که برای پروژه انجام گرفته بود، کمتر از تونل توحید بود؛ شخص رئیس‌جمهور حضور پیدا کرد. اما در افتتاح پروژه بزرگی مثل تونل توحید خود شهردار پروژه را افتتاح کرد و همین دلیلی شد برای مظلوم‌نمایی شهرداری.

نماینده مردم اقلید در پایان تاکید کرد: همانطور که شهرداری نیاز به حمایت رئیس‌جمهور دارد تا کارهای اجرایی شهر بهتر انجام شود، شهردار هم باید از رئیس‌جمهور تبعیت داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین