کد خبر: ۱۰۴۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵
داریوش قنبری، با انتقاد از برگزاری همایش‌های ایرانیان خارج از کشور:

دولت فکری هم برای افراد در حال مهاجرت از کشور بکند

دولت سرمایه‌گذاران داخلی را از کشور فراری داده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داریوش قنبری نماینده ایلام، در انتقاد از همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور اظهار داشت: چندی پیش نیز با پرداخت هزینه‌هایی گزاف تلاش شد ایرانیان خارج از کشور برای برگزاری همایش جذب شوند. اما اطلاعات رسیده حاکی از آن است که بسیاری از آن افراد به معنای واقعی سرمایه‌گذار نبوده‌اند. 

سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) مجلس ادامه داد: در حالی که دولت با سیاست‌های نادرست خود سرمایه‌گذاران داخلی را از کشور فراری داده است، برگزاری همایشی تحت عنوان ایرانیان مقیم خارج از کشور با هدف جذب سرمایه‌گذار، در تناقض آشکار با سیاست‌های دولت است. هرچند که این تناقض درکنار دیگر تناقض‌های کثیر دولت جای می‌گیرد. 

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد باید پاسخ دهد در شرایطی که به دلیل سیاست‌های اشتباهش سرمایه‌گذاران کشور به خارج مهاجرت کرده و وضعیت برای سرمایه‌گذاری در کشور مناسب نیست، این همایش چه پیامی دارد؟ 

قنبری با انتقاد از هزینه‌های گزاف برای برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: بعید به نظر می‌رسد که با برگزاری این همایش سرمایه‌گذاران خارجی به داخل کشور هدایت شوند و در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه هدف این همایش کاملاً مبهم بوده است، تصریح کرد: اخیرا شورای عالی ایرانیان فعال شده و تبدیل به یک وزارت خارجه دیگر شده است که کارهای زیادی را انجام می‌دهد و به نوعی موازی کاری با وزارت امور خارجه را در دستور کار خود دارد. 

وی همچنین با انتقاد از برخورد دولت با رسانه‌ها و مطبوعات، تصریح کرد: مطبوعات زیادی در سال گذشته به تعطیلی کشانده شده و برخوردهایی که با اصحاب رسانه صورت گرفته بسیاری از آنان را وادار به مهاجرت به خارج از کشور کرده است. در کنار این موضوع نخبگان علمی نیز با توجه به برخوردهایی که با آنان صورت گرفته است، به خارج از کشور مهاجرت کرده است. آمارها حاکی از آن است که بسیاری از متخصصان ما در سال گذشته از کشور خارج شده‌اند. 

قنبری معتقد است که سیاست‌های دولت روز به روز جاذبه ماندن در کشور را کاهش می‌دهد. از این رو در شرایط کنونی احمدی‌نژاد به جای آنکه دغدغه جذب ایرانیان خارج ازکشور را داشته باشد، بهتر است دغدغه فراریان و از کشور خارج شدگان را در سر داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین