کد خبر: ۱۰۴۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۳
شاهرخ‌رامين، عضو کمیسیون بهداشت‌و درمان مجلس در گفت‌و گو با آفتاب:

مسئولان می‌گويند چاه‌های آلوده به نيترات را بسته‌اند

ترویج فرهنگ صرفه‌جویی بهتر از تامین آب از چاه‌های آب نیترات‌دار بود
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- سرویس اجتماعی: در زمان افزایش گرمای هوا و به تبع آن افزایش مصرف آب، دولت برای جبران کمبود، آب چاه‌های آلوده به نیترات را وارد آب شرب شهروندان تهرانی کرده است.

شاهرخ رامین عضو کمیسیون بهداشت‌و درمان مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب در خصوص بررسی‌های کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص آلودگی آب تهران به نیترات گفت: در زمانی که گرمای تهران افزایش یافت مصرف آب در تهران 10 درصد بالا رفت و مسئولان مربوطه برای جلوگیری از بحران در تامین آب تصمیم گرفتند تا از چاه‌های جنوب تهران استفاده کنند و 10 درصد کمبود آب از طریق این چاه‌هایی که آب آن‌ها مقداری نیترات داشت جبران شد.

وی افزود: این تصمیم درحالی گرفته شد که چاه‌های جنوب تهران تا حدودی آلوده به نیترات هستند. میزان نیترات موجود در آب تهران با استفاده از آب چاه‌ها خیلی بیشتر از استاندار سازمان جهانی بهداشت نبود.

رامین یادآور شد: زمانی که کمیسیون از مسئولان مربوطه دعوت کرد تا توضیحاتی در این زمینه ارائه دهند، به خاطر نظارت سخت‌گیرانه مجلس، از آن‌ها خواسته شد همین میزان نیترات هم از آب تهران حذف شود. بنابراین مسئولان مربوطه هم 5 روز از مجلس وقت خواستند تا درب چاه‌ها را ببندند و این اتفاق در نهایت افتاد و استفاده از این چاه‌ها برای تامین کمبود آب تهران تعطیل شد و پرونده تامین آب تهران از چاه‌های آب نیترات‌دار بسته شد.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت: مشکل آب تهران دیگر حل شده است اما معتقدم مسئولان می‌توانستند با ترویج صرفه‌جویی در همان زمان گرمای تهران که موجب استفاده زیاد از آب شد از ایجاد مشکل جلوگیری کنند. یا این‌که می‌توانستیم مانند بسیاری از کشورها در این شرایط از توزیع آب معدنی استفاده کنیم. در هر حال استفاده از هر یک از این راه‌ها بهتر از تصمیمی بود که منجر به التهاب در جامعه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین