کد خبر: ۱۰۴۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۴

لاریجانی: اختلاف‌افکنان در مسیر دشمن حرکت می‌کنند

یکی از بهترین مجالس در تاریخ مشروطه ایران همان مجلس اول بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه با حضور درمیان تعدادی از نمایندگان زنان بسیجی به مناسبت روز بسیج زنان و بزرگداشت شهید مریم فراهانیان و 7 هزار زن بسیجی شهید در مجلس شورای اسلامی حاضر شده بودند به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه گفت: متاسفانه امروز افرادی حرف‌هایی می‌زنند و رفتارهایی می‌کنند که دیگران را وادار به واکنش می‌کند و به تضادها دامن می‌زنند که اگر درست نگاه کنند در مسیر خواست دشمنان انقلاب حرکت می‌کنند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه وحدت نیروهای وفادار به انقلاب نیاز اساسی امروز ایران است گفت: نیروهای وفادار به انقلاب ممکن است در برخی از امور دچار کم‌فهمی شوند یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی به خاطر اعتقادی که به ولایت مطلقه وفقیه دارند در کنار هم جمع می‌شوند. امروز بر همه ما واجب است که از ایجاد زمینه اختلافات پرهیز کنیم.

لاریجانی در ادامه افزود: کسانی که به اختلافات دامن می‌زنند چه از این طریق که حرفی می‌زنند و دیگران را وادار به واکنش می‌کنند و چه از این طریق که رفتاری می‌کنند که پاسخی را در پی داشته باشد خواسته یا ناخواسته در مسیر دشمن حرکت می‌کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید بر طراحی الگوی توسعه ایرانی- اسلامی دارند، گفت: یک وجه این توسعه به حضور زنان در اجتماع برمی گردد و خوشحالم از اینکه زنان بسیجی به ابعاد دقیق مسئله حضور زنان در جامعه توجه دارند؛ چرا که پایه گذار بسیج امام (ره) است و یکی از سالم ترین راه های حضور زنان در جامعه در بسیج شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر هدف حضور زن در جامعه را روی مدل زیست اسلامی زن قرار دهیم حتماً از درون مکتب اسلامی می‌توانیم آن را استخراج کنیم مخصوصاً با تکیه بر تفکر شیعی و زندگی معصومان که انسان می‌تواند آنها را الگوی زندگی صحیح خود قرار دهد.

وی با اشاره به وضعیت امروز آمریکا در عراق و افغانستان به کشته شدن و زحمی شدن بیش از 800 هزار نفر در عراق و حمله به مجالس عروسی در افغانستان گفت: نمی‌دانم مردم امریکا چطور تحمل می‌کنند که سیمای امریکا در جهان به یک کشور شرور تبدیل شود.
وی با اشاره به سالروزصدور فرمان مشروطه گفت: اگر نگاهی به تاریخ مشروطه و کودتای 28 مرداد بیاندازیم نوعی شرارت امریکا و انگلیس در آن دیده می‌شود چرا که از زمان مشروطه که این‌ها مشروطه را به زور پذیرفتند همیشه به فکر بازگرداندن قدرت استعماری خویش بودند. یکی از بهترین مجالس در تاریخ مشروطه ایران همان مجلس اول بود که جمعی از روحانیون که علمدار مشروطه بودند در آن حضور داشتند.

لاریجانی با اشاره به اینکه استعمار نتوانست مشروطه را تحمل کند و مجلس را به توپ بست از قرارداد ننگین وثوق‌الدوله یاد کرد و گفت: این قرارداد که با مقاومت مدرس رو به‌رو شد نمونه یکی از تلاش‌های استعمار برای بازگرداندن استبداد در کشور است چرا که آنها تا جایی کار را پیش بردند که در مجلس هفتم عملاً مجلسی بی‌فایده و ناکارآمد تشکیل شد.

رئیس مجلس با اشاره به کودتای 28 مرداد گفت: این سیر تاریخی نشان می‌دهد که امریکایی‌ها با ملت ایران ستم کردند و با این کودتا استبداد را در ایران حاکم کردند امروز علت اینکه ایرانی‌ها سخنان امریکایی‌ها را باور نمی‌کنند این سابقه امریکایی‌ها است.

وی با طرح این سوال که چه کسی به صدام سلاح شیمیایی و کشتار جمعی داد، گفت: آمریکا از هرفنی برای شکستن کمر ایران استفاده کرده است و رفتار اودر قبال ایران ماجراجویانه است.

لاریجانی با اشاره به اینکه نفوذ ایران به خاطر دفاع از مظلومان و رویکرد انسانی دولت ایران است، گفت: ما با موشک و سلاح منافع آنها را تهدید نمی‌کنیم بلکه رویکرد انسانی ما است که منافع امریکا را تهدید می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه روحانیت در حفظ اسلام و کنار زدن روحیه استبداد اشاره کرد و گفت: تفکر اصیلی که ما را در این 1400 سال به اینجا رسانده است همین جریان روحانیت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین