کد خبر: ۱۰۴۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۳

دلالی که سر رابرت دنیرو کلاه گذاشت به زندان افتاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دلال آثار هنری اهل نیویورک که به افراد سرشناسی چون رابرت دنیرو بازیگر هالیوود و جان مک‌انرو تنیس‌باز آثار تقلبی فروخته بود به 6 سال زندان محکوم شد. 

لارنس سلندر 61 ساله ماه مارس در دادگاه عالی نیویورک به چند جرم‌ اعتراف کرد؛ از فروش یک اثر هنری به چند نفر گرفته تا فروش آثار هنری که متعلق به او نبوده و بالاکشیدن سود حاصله.

سلندر به 6 تا 18 سال زندان محکوم شده است. او همچنین باید با موافقیت شاکیان تا حدود 120 میلیون دلار غرامت بپردازد.

گالری این دلال به نام سلندر-اوریلی در سال 2007 بسته و سپس خبر ورشکستگی او گزارش شد. سلندر آن زمان 50 میلیون دلار بدهکاری داشت.
 
او مجموعه آثار هنری اروپایی‌اش را در ماه ژوئن در کریستی به حراج گذاشت، اما تنها یک‌سوم از این آثار فروخته شد و مبلغی معادل 2میلیون دلار دست سلندر را گرفت.

چارلز راس، قاضی سلندر با شنیدن این حکم اظهار ناخرسندی کرد، اما گفت موکلش در کمتر از 3 سال می‌تواند درخواست آزادی مشروط بدهد، «جریمه‌هایش را می‌پردازد، دینش را به جامعه ادا می‌کند و سراغ زندگی‌اش می‌رود.»

از دیگر قربانیان جعل و فریب‌کاری سلندر می‌توان از افراد زیر نام برد؛ ارل دیویس پسر استوارت دیویس نقاش آمریکایی سبک انتزاعی که 7میلیون و 600 هزار دلار کلاه سرش رفته بود، بانک آمریکا که با قبول کردن ادعای مالکیت اثری هنری از سوی سلندر وامی 2 میلیون دلاری به او پرداخت کرد و درنتیجه 2 میلیون دلار ضرر کرد و هستر دیاموند بیوه هرولد دیاموند دلال معروف نیویورکی که 6 میلیون دلاری کلاه سرش رفته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین