کد خبر: ۱۰۴۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
خباز، عضو فراکسیون خط امام‌(ره) مجلس:

کسانی هستند که بقای آنها در ایجاد اختلاف است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا خباز، عضو فراکسیون خط امام‌(ره) مجلس، وحدت را میزان‌الحراره‌ایی برای سنجش طمع دشمنان علیه کشور توصیف کرد و گفت: هرچقدر وحدت در کشور بیشتر باشد زمینه‌ی ظهور اختلاف‌افکنان به حداقل می‌رسد، اما هر زمان که بوی اختلاف به مشام دشمنان برسد به کشور هجمه می‌کنند، چون فکر می‌کنند که کشور آماده‌ی سوءاستفاده است. 

محمدرضا خباز مهم‌ترین عامل موفقیت انقلاب را وحدت بین مردم عنوان کرد و گفت: این وحدت که به عنوان علت موجبه (به وجود آمدن) انقلاب مطرح است می‌تواند علت مبقیه (باقی ماندن) نظام هم باشد.

وی با اعتقاد به این‌که البته این مسأله می‌تواند در اثر تفرقه‌ی بداندیشان به نتیجه نرسد، گفت که در این صورت کشور با مشکل مواجه می‌شود و این در حالی است که در همه‌ی ادوار کسانی هستند که بقای آنها در ایجاد اختلاف است و می‌دانند که اگر کشور به وحدت و آرامش برسد، اولین کسانی که از گردونه خارج می‌شوند همین افراد هستند. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این افراد چون شایستگی‌های لازم را ندارند می‌دانند که با ایجاد وحدت در کشور اول به سراغ آنها می‌روند و ممکن است در این شرایط مورد مواخذه قرار گیرند، چون این افراد کم‌توان حرفی برای گفتن ندارند و عدله‌ای هم برای تبرئه‌ی خود پیدا نمی‌کنند، همواره می‌خواهند آب را گل‌آلود کرده تا این از آب گل‌آلود ماهی طمع‌ورزی بگیرند. 

خباز با بیان این‌که همه می‌دانند منافع مادی افراد سودجو در اختلاف‌افکنی است، با اشاره به تاکیدات موکد اخیر رییس مجلس در زمینه حفظ وحدت در کشور گفت: وقتی رییس قوه‌ی مقننه صحبت از وحدت می‌کند، منظور وحدت حول قانون اساسی، قوانین فرادستی و موضوعه کشور است. 

خباز عدم ایجاد وحدت در کشور را در تحریم‌های احتمالی علیه کشورمان موثر دانست و گفت: کسانی که از بیرون کشور ما را رصد می‌کنند اگر ببینند که در کشور بین جریانات و افراد مختلف اختلاف وجود دارد، دندان طمع خود را نسبت به این کشور تیز می‌کنند، لذا زمانی که تحریم‌ها علیه کشورمان شدت می‌گیرد نشان می‌دهد که زمینه در کشور برای اتفاقات ناگوار در حال به‌وجود آمدن است. 

این نماینده‌ی فراکسیون خط امام (ره) مجلس تاکید کرد که بر این اساس نباید چنین اجازه‌ای را به دشمنان داد و راه حل این مسأله هم تنها وحدت کلمه است و بس.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین