آفتابنیوز : آفتاب: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در چهارمین هماندیشی سالانه دبیران کمیتههای استانی همکاریهای آموزش و پرورش و حوزههای علمیه سراسر کشور، گفت: کرسی علوم اسلامی در دانشگاهها همچون تنگه احد است که نباید رها شود چراکه در اسلام برداشت غلطی از علم وجود ندارد.
آیتالله محیالدین حائری شیرازی اضافه کرد: برای اقناع شدن خودتان انسانشناس شوید. علوم انسانی را از اسلام بگیرید تا ببینید غرب چه بر سر ما آورده است.
حائری شیرازی با بیان اینکه مشکل ما این است که علوم ما غربی و وارداتی است و نتیجه آن همین رابطههای بین دختر و پسر است که در جامعه رواج دارد، تصریح کرد: غرب در انسانشناسی خود، راه اشتباه طی کرده است و از طریق همین انسانشناسی غلط خود مجموعهای را بهوجود آورده و در حال کار است و به دلیل همین اشتباه در انسانشناسی خود به مشکلاتی برخورد کرده است.
وی گفت: دانشگاه دچار خودبزرگبینی و حوزه دچار خود کمبینی شده است که این مسأله باعث بروز مشکلاتی شده است، اما همین دانشگاه در مقابل تفکرات و اساتید پرمدعای غرب دچار خودکمبینی میشود.
عضو جامعه مدرسین با تاکید بر لزوم ورود روحانیت در عرصه تعلیم و تربیت دانشآموزان گفت: احمدینژاد گفت روحانیت در مدارس حضور پیدا کند و او بود که در مدرسه را بهروی روحانیت باز کرد وگرنه قبلا اینگونه نبود.
وی ادامه داد: تربیت تنها مربوط به معلم امور تربیتی نیست. معلم آموزشی شدن به این معنا نیست که این معلم بار تربیتی ندارد، بلکه همه معلمها باید در تربیت دانشآموز نقش داشته باشند و همه آنها در این زمینه مسئول هستند.
حائری شیرازی با تاکید بر رعایت و اجرای حدود اسلامی در جامعه تصریح کرد: انقلاب اسلامی پدیده بدحجابی را که در زمان شاه رواج داشت برانداخت اما وقتی تلویزیون کسی را نشان میدهد که موهای خود را بیرون میگذارد از مردم چه انتظاری میرود.
وی گفت: اگر قرار است چیزی از ماهوارهها یاد بگیریم باید از بعد کیفیتی باشد و از این زمینه با آنها رقابت کنیم.
وی با بیان اینکه برطرف شدن معضل بدحجابی در اقامه حدود است، تصریح کرد: از طریق اقامه حدود میتوان این پدیده را به عنوان منکر نشان داد و اگر یک مجرم را مجازات کنید همه موها زیر چادر میرود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: چرا دیگران خواهان اختلاف ما هستند؟ دشمن میخواهد با ایجاد گروه و دسته در جامعه، تفرقه و نفاق ایجاد شود و سپس این دسته و گروهها را با هدایت خود در مقابل یکدیگر قرار دهد تا موجبات هرج و مرج را فراهم کند.
وی با بیان اینکه کسانی که شیعه نیستند و تنها کتاب را قبول دارند نمیتوانند مشکلات خود را حل کنند، اظهار داشت: امامت برای حل اختلاف است و آنهایی که لائیک هستند نمیتوانند اختلافات را حل کنند، به خاطر اینکه امام ندارند.
وی خاطرنشان کرد: اینکه ما میتوانیم لائیک نباشیم به خاطر این است که ما قادریم اختلافات خود را حل کنیم و ما با وجود امامت اختلافی نخواهیم داشت.
حائری شیرازی به محاصره و تحریم اقتصادی از سوی کشورهای خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: این محاصرهها برای این است که ما نتوانیم مشکلات ازدواج، مسکن یا کارهای حلال خود را انجام دهیم و به این طریق مردم و جوانان ما گرفتار راههای غیر حلال شوند.
وی خاطرنشان کرد: اگر ما در گذشته رژیم شاهنشاهی را سرنگون نمیکردیم معلوم نبود که اکنون چه بلایی در انتظار ما بود.