کد خبر: ۱۰۴۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۸

کوبا خواستار خروج از فهرست سیاه آمریکا شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره تروریسم در سال 2009 میلادی، پنجشنبه منتشر شد؛ در این گزارش کوبا به کمک‌رسانی به گروه‌های شبه‌نظامی کلمبیا و سازمان جدایی‌طلب باسک اسپانیا متهم شده است.

کوبا از آمریکا به علت افزودن مجدد این کشور به فهرست سیاه انتقاد کرده و حذف نام کوبا را از فهرست حامیان تروریسم خواستار شده است. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ژوزفینا ویدال»، مدیر بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه کوبا پنجشنبه گفت: «تصمیم مجدد آمریکا را مبنی بر قراردادن کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم رد می‌کنیم و خواستار حذف نام کشورمان از این فهرست هستیم.» 

گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره تروریسم در سال 2009 میلادی، پنجشنبه منتشر شد. در این گزارش کوبا به کمک‌رسانی به گروه‌های شبه‌نظامی کلمبیا و سازمان جدایی‌طلب باسک اسپانیا متهم شده است. 

آمریکا همچنین در این گزارش از کشورهای ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه به عنوان دیگر کشورهای حامی دو گروه تروریستی مذکور نام برده است. 

کشورهایی که در لیست سیاه آمریکا قرار می‌گیرند از هرگونه روابط تجاری با این کشور محروم شده و هیچ‌گونه کمک اقتصادی از واشنگتن دریافت نمی‌کنند. 

ویدال معتقد است که آمریکا درباره مبارزه با تروریسم بین‌المللی تردید دارد و سیاست‌های خصمانه‌ای در قبال کوبا اتخاذ کرده است. 

دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا که ادعا می‌کند سیاست مذاکره باز با رقیبان را در پیش گرفته، تاکنون از لغو تحریم‌های اقتصادی کوبا که در سال 1960 اعمال شد، امتناع کرده است. 

تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کوبا، طولانی‌ترین تحریم در تاریخ معاصر به‌شمار می‌آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین