کد خبر: ۱۰۴۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۲
امام جمعه موقت ورامين:

حفظ شادابي و معنويت مهم‌ترين وظيفه ائمه جماعات است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحسن محمودي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز با اشاره به نزديك شدن ماه مبارك رمضان حفظ نشاط ، شادابي و معنويت را مهم‌ترين وظيفه ائمه جماعات، هيئت امناء و بسيجيان مساجد دانست.

به گزارش خبرنگار آفتاب در ورامين ؛ حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحسن محمودي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز با اشاره به نزديك شدن ماه مبارك رمضان حفظ نشاط ، شادابي و معنويت را مهم‌ترين وظيفه ائمه جماعات ، هيئت امناء و بسيجيان مساجد دانست. 

امام جمعه موقت ورامين در خطبه نماز جمعه اين شهر با اشاره به اهميت ازدواج به بيان معيارهاي آن پرداخت و گفت: رسول اسلام ملاك ازدواج را اخلاق و دين مي‌داند. پدر و مادرها نقش مشاور امين را دارند و بايد مشاوره صحيح دهند اما تصميم‌‌گيري نهايي در ازدواج با پسر و دختر است. والدين از نظر دين حق‌ اجبار ندارند، پدر ولي دختر است اما مالك او نيست. بايد مشاوره دهد آن هم مشاوره خوب، نه بد و بايد صلاح را به زبان منطقي و عقلاني بيان كند. 

وي به والدين توصيه كرد: در اين دنيا با وجود ماهواره‌ها و سايت‌هاي منحرف اختلاط‌ها و شكستن حريم‌هاي زن و مرد چه‌طور يك جوان پاك بماند. وسيله ازدواج جوانان را فراهم كنيد تا تقواي الهي فراهم شود. ازدواج‌ها را آسان گيريد و از بهانه‌جويي دوري كنيد. 

امام جمعه موقت ورامين در خطبه دوم نيز پس از توصيه خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي با توجه به فرا رسيدن ماه رمضان در سه بخش توصيه‌هايي در مورد سنگر مساجد ارائه كرد و افزود: بخشي از اهتمام نسبت به مساجد مربوط به ائمه جماعات است. اميدواريم ما طلبه‌ها كه سمت نوكري امام زمان ‌(عج) را كسب كرديم توفيق ايفاي وظايف را داشته باشيم. بخش دوم امناي مساجد و بسيجيان به عنوان بازوي اجرايي مسجد هستند و بايد در مسجد فضاسازي مطلوب را انجام دهند و پذيراي مؤمنان باشند. بايد با تدبير امام جماعت و ياري امنا و بسيجيان فضاي حفظ و نشاط ، شادابي و معنويت در مساجد صورت گيرد. اين مهم‌ترين وظيفه ائمه جماعات و دست‌اندركاران مساجد است و بخش سوم مرتبط به مردم است. 

مسجد حق دارد، چرا برخي كسبه‌ها هنگام نماز مغازه را تعطيل نمي‌كنند، طبق نظر اغلب علما از جمله امام راحل مستحب است با كسي كه در مسجد نماز نمي‌خواند، هم غذا نشويد و با او مشورت نكنيد، با وي همسايه نشويد. 

محمودي 17 مرداد ماه و روز خبرنگار را مورد اشاره قرار داد و از تلاش رسانه‌ها كه اخبار كشور و نماز جمعه را به خوبي منتشر مي‌كنند، تقدير كرد. 

وي سپس راه‌اندازي دبيرستان معارف صدرا در ورامين را حاصل تلاش اداره تبليغات اسلامي و آموزش و پرورش ورامين دانسته و از مسئولان آن تقدير كرد. 

محمودي در ادامه به 12 مرداد ماه سالروز تأسيس نهاد شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به فرمان امام (ره)‌ اشاره و خاطرنشان كرد: حقير وظيفه خود مي‌دانم از شما مردم عزيز كه با حضور پررنگ‌ خود در مراسم انقلابي و مذهبي آنها را پررنگ كرديد، تشكر كنم، اگر موفقيتي كسب شده به دليل حضور شما عزيزان است. 

امام جمعه موقت ورامين در پايان حمله اخير رژيم غاصب صهيونيستي به لبنان را نمايان‌ كننده خوي درد منشي آنان دانست و تأكيد كرد:‌ سكوت و بي‌تفاوتي سران اسلامي و عربي كه شاهد اين همه جنايت عليه اسلام و ملت مظلوم فلسطين هستند و دم از اسلام مي‌زنند، ننگ‌آور است. سيدحسن نصرالله كه از پرورش‌يافتگان امام خميني كبير‌(ره) و شاگرد مكتب مقام معظم رهبري است، اعلام كرد كه حمله رژيم صهيونيستي را پاسخ مي‌دهد. رژيم صهيونيستي بداند دنياي اسلامي در برابر سفاكي‌هاي او كوتاه نمي‌آيد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین