کد خبر: ۱۰۴۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹
امیری، عضو فراكسیون خط امام(ره) مجلس :

فصل‌الخطاب، مصوبات مجلس است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آنچه در مجلس تصویب می‌شود دولت باید طبق قانون عمل نماید، به عبارت دیگر فصل‌الخطاب، مصوبات مجلس است.

حسین امیری خامكانی، نماینده زرند اظهار داشت: طبق قانون اساسی و تاكیدات بزرگان نظام و هم‌چنین پایه دموكراسی و مردم‌سالاری در نظام، باید « قانون» حاكم باشد كه آن قانون را نیز مجلس و نمایندگان ملت تصویب می‌نمایند. از این رو دولت نیز باید این‌گونه مصوبات و قوانین را با دنبال كردن آیین‌نامه و بخشنامه‌ای در چارچوب قانون اجرا كند.

وی ادامه داد: در حال حاضر كه دولت و مجلس اصولگرا و از یك جناح هستند، بیش از این انتظار می‌رفت كه دولت مصوبات مجلس را اجرا كند، كه این اتفاق رخ نداده است. این در حالی است كه مجلس همواره نظرات دولت را گوش می‌دهد و تعامل خوبی از طریق معاونت‌های پارلمانی با دولت داشته تا از نظرات آنها استفاده نماید. بنابراین باید به این نكته توجه داشت كه باید فصل الخطاب، مصوبات مجلس باشد.

نماینده مردم زرند در خانه ملت با تاكید بر این‌كه مصوبات مجلس باید طبق قانون اجرا شود، گفت: در صورتی كه در این‌گونه مصوبات نیز اشكالی وجود داشته باشد دولت باید در قالب اصلاحیه‌ای نظراتش را به مجلس اعلام نماید تا مجلس اقدامات قانونی لازم را انجام دهد، چرا كه پس از تصویب طرح یا لایحه‌ای، هیچ فردی جز شورای نگهبان نمی‌تواند آن مصوبه را بازگرداند. البته در صورت تایید شورای نگهبان نیز هیچ راهی جز دادن اصلاحیه از سوی دولت برای تغییر آن مصوبه وجود ندارد.

امیری با تاكید مجدد بر تعامل مجلس با دولت اظهار داشت: مجلس همواره نشان داده كه به دنبال تعامل با دولت است، به گونه‌ای كه هرگاه احساس كند طرح یا لایحه‌ای دارای مشكل است و یا دولت در اجرای آن با مشكل مواجه می‌شود، در جهت بهبود وضعیت آن تلاش می‌كند. بنابراین این‌كه دولت به بهانه نتوانستن اجرای مصوبه‌ای آن قانون را در زمین بگذارد، درست نیست و با این كار فلسفه وجودی مجلس را زیر سوال برده است.

وی هم‌چنین با پررنگ ‌دانستن رسانه‌ها در رفع اختلافات مجلس و دولت گفت: دركشورهایی كه بر اساس دموكراسی اداره می‌شوند رسانه‌ها ركن چهارم به شمار آمده و به نمایندگی از مردم باید به اطلاع‌رسانی بپردازند. بنابراین می‌توان گفت كه وظیفه رسانه‌ها دادن اطلاعات واضح و روشن به مردم است.

این عضو فراكسیون خط امام(ره) با بیان این‌كه بین « كار رسانه‌ای كردن» و« ایجاد جنجال» تفاوت وجود دارد، خاطر نشان کرد: گاهی رسانه‌ها مطالبی را عنوان می‌كنند كه علاوه بر اطلاع‌رسانی به مردم، مجلس و دولت نیز می‌توانند از آن نظرات كارشناسی بهره جویند - كه این بعد كار رسانه‌ها برای كشور مفید است- اما برخی از رسانه‌ها تنها به دنبال جنجال هستند، كه مفید نیست و برای كشور ضرر دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین