کد خبر: ۱۰۴۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳

آیت‌الله یزدی: مشایی اظهارنظرهای غلط و نابه‌جا کرده است

عزت امروز ایران، از اسلام است؛ نه از ایران و ایرانی بودن
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از ورود مکرر رئیس دفتر رئیس جمهوری به مباحث تخصصی دینی و اظهارات اخیرش در همایش ایرانیان خارج‌ کشور تاکید کرد: نباید به خاطر خوشامد دیگران عزت اسلام را زیرسئوال ببریم. 

آیت‌الله شیخ محمد یزدی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری که در واکنش به سخنان اخیر اسفندیار رحیم‌مشائی در خصوص معرفی مکتب ایران به جای مکتب اسلام، اظهار داشت: بار دیگر آقای مشایی در بحث‌هایی که در شأن وی نیست، وارده شده و اظهارنظرهای غلط و نابه‌جا کرده است. 

وی افزود: هر کس اظهارات ایشان را در اختتامیه‌ مراسمی که برای ایرانیان ساکن خارج از کشور برگزار شده را ملاحظه کند؛ مطمئن می‌شود ایشان نباید درباره‌ اسلام و ایران صحبت کنند و یا آنکه حداقل باید کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام شهید مطهری را می‌خواندند و بعدا حرف می‌زدند. 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر فرد عادی که در جریان انقلاب اسلامی ایران قرار داشته باشد، عزت کنونی ایران را از اسلام و حاکمیت کشور و مقاومت جوانان ایران می‌داند؛ مبارزات اول انقلاب به رهبری امام راحل (ره)، مقاومت مردم در جنگ تحمیلی 8 ساله و تقدیم این همه شهید و جانباز و تحمل همه شدائد و سختی‌ها توسط مردم ایران، همه و همه برای اسلام و حاکمیت دین بوده است. 

وی افزود: هیچ‌کس منکر نیست که اعتقادات اسلامی مردم که هرگاه احساس خطر کردند، با حضور میلیونی خود از نظام و اسلام دفاع کرده‌اند و عزت امروز ایران، از اسلام است؛ نه از ایران و ایرانی بودن. 

آیت‌الله یزدی اضافه کرد: ایران شاهنشاهی در طول تاریخ، جز ظلم و ستم و وابستگی به شرق و غرب کار چشم‌گیری نداشته و در جریان انقلاب، کسانی که دنبال ثروت، زندگی و مال و دنیا بودند، یا فرار کرده و از کشور خارج شدند و یا در گوشه و کنار دنبال 
خوشگذرانی‌های خود بودند اما مردم عزیز به خصوص نسل جوان ما، جان خود را در دست گرفته به میدان آمدند. 

وی خاطر نشان کرد: امروز نادیده گرفتن حقایق و زیرسئوال بردن عزت اسلام و مسلمین به خاطر خوش‌آمد این‌و آن و حرف‌هایی که سلطنت‌طلبان و ملی - مذهبی‌ها زده و می‌زنند را به زبان آوردن بسیار تأسف‌انگیز است؛ به خصوص با داشتن مسئولیتی خطیر در ریاست جمهوری.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نمی‌تواند در این گفت‌و گوی اجمالی همه نقاط لغزش و انحراف رئیس دفتر رئیس جمهور به خصوص در مطالبی که اگر گفته باشد، خطرناک است، برشمرد، به ذکر برخی جملات از رحیم‌مشائی پرداخت که آنها را نمونه‌هایی از انحرافات فکری نامبرده دانسته است. 

آیت‌الله یزدی با اشاره به جملات رحیم‌مشائی که گفته بود "اگر یافتید جایی را که خدا تکریم شده اما انسان تکریم نشده، بدانید آن خدا همان خدا نیست "، "اگر دیدید جایی انسان تکریم شده است و خداوند پیدا نیست، یقین بدانید آنچه تکریم شده، انسان نیست "، به طرح این سئوال پرداخت که پس آن همه آیات قرآنی که درباره‌ خداوند متعال و آیات الهی است، چه معنی دارد؟ 

وی بر همین اساس تاکید کرد که به هر حال صلاح نظام، تشکیلات ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور که همواره در خط رهبری و حامی مبانی دینی بوده‌ است، نیست که رئیس دفتر وی در بحث‌های تخصصی که نسبت به آنها بی‌اطلاع است، وارد شود و بیش این این به حیثیت خود و مرتبطین آسیب برساند. 

آیت‌الله یزدی تصریح کرد: ایران امروز که در سایه‌ انقلاب اسلامی پیشرفت و رشد قابل توجهی داشته و رهبر معظم انقلاب که با تدبیرهای دقیق و حساب شده، توانستند آتش فتنه را خاموش کنند، آماده همکاری با کسانی است که دشمنی ندارد، اما میدان برای دشمنان اسلام و انقلاب بسته است. 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خاتمه با دعا برای هدایت همگان و ایمن شدن از شر نفس، خدا را سپاس گفت که حقایق روشن و آشکار است و مردم کشورمان بیدار و متوجه هستند و اقشار مختلف جامعه از دانشگاهیان، نخبگان، فرهیختگان تا اعاظم و روحانیت و مراجع عظام، همواره مترصد و نگهبان اسلام و انقلاب و نظام هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین