کد خبر: ۱۰۴۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۵
پیام سیدمحمد خاتمی به مناسبت بزرگداشت افشین علا

شاعر راستین، مصلح است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور سابق کشورمان در پیامی به مناسبت برگزاری بزرگداشت شاعر معاصر، افشین اعلا تاکید کرد: «افشین علای عزیز، چهره ارجمند و امید آفرین‌هنر فاخر این مرز و بوم است كه خدا باوری و انسان دوستی و دادستائی او ستودنی است.» 

متن این پیام بدین شرح است:

هوالجمیل

شاعران ستوده، باورمندان نیكو رفتاری هستند كه دادخواهانه ستمی كه بر ایشان و انسان، رفته است فریاد می‌زنند و "شعر" هنگامی ظهور می‌یابد كه زیبایی و نیكوئی در خیال طرب‌انگیز بدرخشد.

كار بزرگ پیامبر والا (ص) برداشتن بار سنگین بیداد و نادانی و بند خودپرستی از دوش و پای جان آدمیان است و شاعر راستین كه خود مصلح است، گام بر جای گام پیامبران و مصلحان و صالحان می‌گذارد تا انسان از تنگنای تباه كننده روزمرگی به فراخنای آزادی و پاكی و سربلندی گذر كند و جناب افشین علا كه زندگانیش دراز باد! از شاعران باورمند، متعهد، زیبایی‌شناس و درد‌آشنای روزگار ماست.

شاعر و الامنش و هنرمند روشن اندیش، اینك خرامان و آرام از وادی جوانی به ساحت بارور میان‌سالی گام بر می‌دارد تا پختگی و پروردگی را بیازماید بی‌آنكه شور و نشاط جوانی را از دست بدهد.

افشین علای عزیز، چهره ارجمند و امید آفرین هنر فاخر این مرز و بوم است كه خدا باوری و انسان دوستی و دادستائی او ستودنی است.

جانش چون آفتاب درخشان و دلش چوت اشک پاکان و نیکان زلال باد

شایان ذكر است بزرگداشت افشین علا به همت موسسه فرهنگی هنر و اندیشه و با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و ادب در تهران برپا شد.

شخصیت‌های فرهنگی و چهره‌های ادبی نظیر احمد مسجد جامعی، مشفق كاشانی، ساعد باقری، سهیل محمودی، فاطمه راكعی، دكتر مهدیه الهی قمشه‌ای‌، مصطفی رحماندوست، بیوک ملكی، علی موسوی گرمارودی و ... در این مراسم حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین