کد خبر: ۱۰۵۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶

بازگشت مجسمه "صوفی رازی " به منطقه 20

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجسمه" عبدالرحمن صوفی رازی" که در سرقت سارقان سریالی مجسمه های پایتخت دچار آسیب شده بود به زودی در جایگاه خود نصب می شود. 

به گزارش ايلنا، داوود دانشور با اعلام این خبر گفت : در اردیبهشت ماه سارقان قصد ربودن مجسمه صوفی رازی از جایگاه خود در اطراف پلی با همین نام را داشتند که با هوشیاری نگهبان بوستان مجاور پل و اطلاع رسانی به موقع وی به مسولان شهرداری ،سارقان بارها کردن مجسمه در خیابان از این سرقت ناکام ماندند .اما که برای ترمیم به کارگاه زیبا سازی انتقال داده شد و از سوی هنرمند سازنده و طراح اولیه ، مورد بازسای و مرمت قرار گرفت. 

به گفته رییس اداره زیباسازی منطقه پس ازبازدید میدانی ودر نظر گرفتن شرایط ایمنی و چشم انداز مناسب مکان مناسبی را در اطراف پل صوفی برای جایگاه جدیدمجسمه در نظر گرفته شده است. 

شایان ذکر است مجسمه عبدالرحمن صوفی ، منجم وریاضی دان نامی ایران در مقابل کوه هفت دستگاه ودر برابر آثار باقیمانده از اولین رصد خانه شهر تهران که دسترنج این منجم برجسته است ، نصب خواهد شد که این جانمایی مناسب درمعرفی آثار تاریخی و بزرگان این منطقه باستانی تاثیرگزار است. 

دانشور در ادامه از مرمت و نصب سردیس "اقبال آشتیانی " نویسنده وشاعر پرآوازه ایرانی در بوستان مدرس نیز خبر داد و خاطر نشان کرد به زودی تندیس مشاهیرو نام آوران منطقه درمیادین و بوستان ها جانمایی و نصب خواهند شد که این امر علاوه بر زیبایی شهر باعث ارتقای سطح فرهنگی منطقه نیز خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین