کد خبر: ۱۰۵۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰

10 برابر شدن هزینه‌های تبلیغاتی در فیس بوك

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گفته مدیر عملیاتی فیس بوك، برخی از تبلیغات كنندگان هزینه‌هایشان را تا 20 برابر یا بیش‌تر افزایش داده‌اند.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قیمت‌های تبلیغات این سایت حتی با وجود رشد دارایی‌های حاصل از رشد كاربران در این شبكه اجتماعی یا صفحاتی كه می‌توانند تبلیغات نمایش دهند، ثابت مانده است.

فیس بوك در حال جلب تبلیغات‌كنندگان بوده و روند خریدهای خود را افزایش داده تا بتواند از بیش از 500 میلیون كاربری كه برای استفاده از این سایت پول پرداخت نمی‌كنند، سود ببرد.

بر اساس گزارش بیزنیس ویك به نقل از منابع آگاه، دارنده این سایت كه بزرگ‌ترین شبكه اجتماعی جهان است، ممكن است تا سال 2012 برای عرضه سهام عمومی دست نگه دارد تا مارك زوكربرگ، مدیر اجرایی فیس بوك زمان بیش‌تری برای افزودن به فروش و جلب كاربران داشته باشد.

این شركت قصد دارد شركت‌های نوپای بیش‌تری را خریداری كند تا بتواند برای نگه داشتن كاربران در این وب سایت به مدت طولانی‌تر و نمایش تبلیغات برای آن‌ها امكانات و ویژگی‌های بیش‌تری را بسازد.

فیس بوك كه در سال 2004 توسط مارك زوكربرگ كه در آن زمان دانشجوی دانشگاه هاروارد بود، در خوابگاه این دانشگاه بنیان‌گذاری شد به كاربران امكان می‌دهد، عكس، ویدیو، پیام كوتاه و اطلاعات دیگر را با گروه‌هایی از دوستانشان به اشتراك بگذارند.

بر اساس اعلام كام اسكار، فیس بوك سال گذشته چهارمین وب سایت پربازدیدكننده در آمریكا پس از گوگل، یاهو و مایكروسافت شد. فروش فیس بوك ممكن است دست كم از 700 تا 800 میلیون دلار در سال گذشته به حداقل 1.4 میلیارد دلار در سال 2010 برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین