کد خبر: ۱۰۵۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
اسفندیار حیدری‌پور خبر داد:

شناسایی همه‌ی مالكیت‌ها در اطراف تپه‌ی تاریخی سیلک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسفندیار حیدری‌پورگفت: فعلا 40 هكتار زمین در عرصه و حریم درجه‌ی یک سیلک نیاز داریم كه قرار شده است، در جلسه‌ی نهایی هفته‌ی آینده، بحث جانمایی یک پلاک زمین برای جابه‌جایی با این مجموعه‌ی تاریخی مشخص شود تا مالكان كنونی زمین‌های محوطه‌ی سیلک به آن زمین‌های معوض منتقل شوند. با مشخص شدن این پلاک زمین، پروژه به مرحله‌ی طراحی و اجرا وارد می‌شود.

او ادامه داد: امیدوارم تا حدود 15 روز آینده، این قضیه نهایی شود و دست كم مشكل عرصه و حریم درجه‌ی یك سیلك حل شود.

مدیركل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان هم‌چنین با اشاره به حفاری‌هایی كه برخی سازمان‌های دولتی برای كشیدن برق، گاز و آب در سیلك انجام می‌دادند، اظهار كرد: با توجه به مصوبه‌ی هیأت دولت و جلسه‌ای كه مدتی پیش در شهرستان كاشان به این منظور برگزار شد، دیگر مجوزی برای این‌گونه حفاری‌ها داده نمی‌شود.

وكیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان اسفندماه 1387 اعلام كرده بود كه تملک و آزادسازی 200 هكتار از زمین‌های محوطه‌ی سیلک، ایجاد یک سایت باستان‌شناسی وسیع، پارک ـ موزه و تعریض حریم‌های درجه‌ی یک و دو در این محوطه از جمله اهدافی هستند كه این سازمان برای تحقق آن‌ها تلاش می‌كند.

همچنین دی‌ماه 1386 معاون پایگاه محور تاریخی فین ـ سیلک كاشان گفته بود: اداره‌ی برق در حریم درجه‌ی یک سیلک به حفاری و نصب تیرهای بتونی برق اقدام كرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین