کد خبر: ۱۰۵۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
آغاز جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

دانشجو: می‌خواهیم اساتیدی جذب كنیم كه به نظام ولایت فقیه معتقد باشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر علوم گفت:‌ دانشگاه‌ها تنها باید از طریق سایت متمركز وزارت علوم كه ثبت‌نام در آن برای جذب هیأت علمی از‌ 20 مرداد آغاز می‌شود، اقدام به جذب اعضای هیأت علمی مورد نیاز خود كنند.

كامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع اساتید دانشگاه و شركت‌كنندگان در اولین دوره طرح بصیرت اساتید بسیجی دانشگاه بوعلی سینا همدان، اظهار داشت: ما انسانی هستیم كه بر اساس فطرتمان، آرمان داریم، انسانی كه ما تعریف می‌كنیم با تعریف لیبرال دموكراسی غرب تفاوت دارد و باید در فضای فطرت و كرامت انسانی، لیبرال دموكراسی غرب را به چالش كشید.

وی با تأكید بر اینكه ما تفكر مهدویت را داریم و تا زمانی كه دراین فضا حركت می‌كنیم، به موفقیت می‌رسیم، افزود: ما بر اساس وظیفه و هدف‌هایمان، زندگی می‌كنیم و باید اول هدف را شناخت و در راستای آن برنامه‌ریزی كرد، تا وظیفه اصلی خودرا در دانشگاه انجام دهیم.

وزیر علوم در همین زمینه گفت:‌ تمام تلاش لیبرال دموكراسی و آمریكا این است كه مردم را از این فلسفه غافل كنند و عقل و وحی انبیای بشر را از مناسبات بشری خارج كند، اما ما این را قبول نداریم.

دانشجو در ادامه تصریح كرد: برای اینكه بتوانیم وحدت خود را در زمینه اخلاق، سیاست و علم حفظ كنیم، باید مرزبندی ما با دشمن كاملا شفاف باشد، در غیر این صورت تشخیص حق و باطل مشكل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود امام و امت را دو ركن حكومت جهانی دانست و خاطرنشان كرد: سرباز امام زمان(عج)، به بالاترین تراز علم و اخلاق اسلامی مجهز است و دانشگاه هم باید در این مسیر برنامه‌ریزی كند.

وزیر علوم با بیان اینكه اگر دانشگاه‌ با همه ابزارها نتواند سرباز امام زمان(عج) را تربیت كند، به جایی نرسیده است، تصریح كرد: دانشگاه باید در چارچوب سیاست‌های دولت و نظام كار كند و نباید در دانشگاه هر كس برای خودش، چارچوبی تعریف كند، چرا كه ما برای دانشگاه قداست قایل هستیم و این قداست بر مبنای علم، تهذیب و تربیت است. 

دانشجو با تاكید بر اینكه باید بین مقاله‌های ISI و دیگر نمایه‌های پژوهشی، تعادل ایجاد شود، ادامه داد: باید بین تحقیقات كاربردی با تحقیقات بنیادی، تعادل برقرار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متأسفانه یكی از مشكلاتی كه در تمامی دانشگاه‌های كشور وجود دارد، كمبود تجهیزات است كه این موضوع، به دلیل عدم تجهیز دانشگاه‌ها طی 10 سال اخیر است.

وزیر علوم در همین زمینه اظهار داشت: یكی از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم در این دولت، این است كه به دنبال تجهیز دانشگاه‌های كشور به خصوص در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی باشد.

دانشجو اساتید را مهمترین اركان دانشگاه‌ها دانست و با بیان اینكه در جذب اعضای هیأت علمی، تغییراتی در حال انجام است، خاطرنشان كرد: تمامی دانشگاه‌ها از این پس، تنها باید از طریق سایت متمركز وزارت علوم، كه ثبت‌نام در آن برای جذب هیأت علمی، از‌ 20 مرداد آغاز می‌شود، اقدام به جذب اعضای هیأت علمی مورد نیاز خود كنند.

وی افزود: تمامی افراد مورد بررسی قرار گرفته و از بین فارغ‌التحصیلان تمامی دانشگاه‌های كشور، عضو هیأت علمی جذب كنند و با دانشگاه‌هایی كه با این موضوع مخالفت كنند، نیز برخورد جدی خواهد شد.

وزیر علوم همچنین تصریح كرد: می‌خواهیم اساتیدی جذب كنیم كه به نظام ولایت فقیه معتقد باشند، چرا كه ما تعالی و تكامل را مبانی خود قرار داده‌ایم.

دانشجو در پایان اظهار داشت:‌ یكی از مشكلات اساسی دانشگاه‌های ما این است كه غربی تعریف شده‌اند و باید برای حل مشكل، از این فضا خارج شد و فضایی جدید برای خود ایجاد كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین