کد خبر: ۱۰۵۱۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۵
مازیار گیلانی‌نژاد:

باید پاسخ‌گوی بازماندگان کارگران کشته شده در پتروشیمی بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نباید اجازه داد که روند رسیدگی به پرونده کشته شدگان انفجار اخیر مجتمع پتروشیمی پردیس به سرنوشت پرونده کارگران قربانی معدن بابت نیزوی کرمان دچار سرگردانی شود. 

مازیار گیلانی‌نژاد با یادآوری اینکه این انفجار تنها یک هفته پس از راه اندازی رسمی مجتمع پتروشیمی پردیس عسلویه روی داده است؛ ‌گفت: این حادثه تاکنون 5 خانواده را داغدار کرده است. 

وی با بیان اینکه کارگران همواره قربانیان حوادث کار بوده هستندگفت: این درحالی است که تشکلهای مستقل و مقتدر کارگری می‌توانند با اعزام فرستادگانی به کارخانه‌های مختلف به ویژه محیط‌های کار پرخطر و حادثه خیز ونظارت بر نحوه رعایت شدن نکات ایمنی و بهداشتی از بروز چنین فجایایی جلوگیری کنند. 

وی با انتقاد از اینکه همواره پس ازوقوع چنین حوادثی در میان اخبار وگزارش‌ها اظهارنظرهایی در جهت متهم کردن و مقصر جلوه دادن کارگران قربانی مبنی به رعایت نکردن نکات ایمنی مطرح می‌شود؛ گفت: این در حالی است که کارشناسان در بررسی حوادثی چون انفجار معدن باب نیزوی کرمان وکارخانجات اراک رعایت نشدن استانداردهای ایمنی از سوی بخش خصوصی را دلیل بروز چنین حوادثی دانسته است. 

گیلانی نژاد با بیان اینکه قربانیان انفجار اخیر مجتمع پتروشیمی عسلویه همگی در صحت و سلامت جسمی به انجام وظیفه مشغول بوده اند؛ گفت: چطور مسوولان این مجتمع متوجه نشت گاز نشده بودند. 

وی با بیان اینکه در ساده‌ترین و کوچک‌ترین کارگاه‌های صنعتی نیز پیش از جوشکاری از ایمن بودن محیط کار اطمینان حاصل می‌شودگفت: چطور در مجتمع پردیس که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید‌کننده آمونیاک در خاورمیانه نامبرده می‌شود هیچ کس تا زمان انفجار از نشتی گاز مطلع نمی‌شود. 

این فعال کارگری فلز و مکانیک با بیان اینکه مسببان حادثه اخیر باید هر چه زودتر مشخص شده و مسئولان نیز به وظایف و تعهدات خود در مقابل خانواده قربانیان عمل‌کنند، گفت: نباید اجازه دادکه سرنوشت قربانیان این حادثه نیز مانند قربانیان معدن باب نیزو در راهروه‌های مراجع قضایی دچار سرگردانی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین