کد خبر: ۱۰۵۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۷
با افشای اسناد مصور مربوط به دخالت اسرائیل در ترور حریری:

دبیرکل حزب‌الله: بمب استفاده شده در ترور رفیق حریری ساخت اسرائیل است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیدحسن نصرالله گفت: «اسرائیل توانست از ابتدا در اذهان بسیاری چنن القا کند که توطئه‌هایی برای ترور رفیق حریری وجود دارد.» 

وی گفت: «اسرائیل توان این را دارد که مرتکب عملیات تروری مانند ترور رفیق حریری شود و شواهدی زیادی در این‌باره وجود دارد. اسرائیل به این دلیل با سوریه خصومت دارد که این کشور حقوق خود را مطالبه و از مقاومت و فلسطینی‌ها حمایت می‌کند. دشمن از هر فرصتی برای نابود کردن مقاومت در لبنان استفاده می‌کند.» 

سید حسن نصرالله افزود که «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه به من اطلاع داد که یکی از سران عرب به او گفته است، آمریکایی‌های با ادامه حضور نیروهای این کشور در لبنان مخالفت نمی‌کنند به شرط این‌که حزب‌الله و اردوگاه آوارگان فلسطینی خلع سلاح شوند. 

دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: «اسرائیل توانمندی شناسایی هوایی و به‌دست آوردن اطلاعات از طریق مزدوران، جاسوسان و نیروهای ویژه را برای ترور دارد.» 

وی افزود: «امروز مشخص می‌شود اسرائیل شمار زیادی مزدور در عرصه‌های مختلف در داخل لبنان دارد.» 

وی گفت: «پیش از ترور رفیق حریری اسرائیل از مزدورانش خواسته بود، اوضاع و تحولات در اطراف منزل نخست‌وزیر سابق و فرمانده ارتش لبنان را بررسی کنند.» 

دبیر کل حزب الله لبنان افزود که چرا کمیته تحقیق بین‌المللی از جاسوسان اسرائیلی در لبنان بازجویی نمی‌کند تا سرنخ های جدیدی در این باره کشف شود. جاسوسانی که در لبنان بازداشت شده‌اند به بمب‌گذاری، ارتباط و تماس با اسرائیل و کارگذاشتن دوربین اعتراف کرده‌اند. 

سید حسن نصرالله ادامه داد که «سعید علم»، از جاسوسان اسرائیلی اعتراف کرده است اسرائیل از او خواسته بود به زمان‌های دیدار «سعد الحریری»، نخست‌وزیر کنونی لبنان در منزل سمیر جعجع پی ببرد. 

وی گفت: «هدف از بمب‌گذاری اواخر سال 2005 که کشف شد، «نبیه بری»، رئیس مجلس لبنان بود. محمود رافع اعتراف کرده است شمار زیادی از مزدوران و جاسوسان اسرائیلی را در داخل لبنان ساماندهی می‌کرده است.» 

وی در ادامه گفت که «فیصل مقلد»، از جاسوسان اسرائیلی در لبنان بود که در اعتراف‌های خود گفته است، در سال 2006 شماری زیادی از جاسوسان را به مدت چند هفته در لبنان سامان داده است. 

سید حسن نصرالله ادامه داد که «محمود رافع» از دیگر جاسوسان اسرائیلی اعتراف کرده در چهار عملیات ترور شرکت داشته است و برای هدف قرار دادن مسئولان مقاومت تلاش می‌کرده است. شناسایی هوایی یکی از مهمترین اقدامات اسرائیل در لبنان است. 

اسرائیل در این‌باره از توانایی بالایی برخوردار است. رافع در اعترافات خود به عملیات‌های بمب‌گذاری اعتراف کرد که به «علی دیب» و «جهاد جبرئیل» و دو نفر دیگر منتهی شد. وی همچنین در جاسازی بمب‌های دستی در سال‌های 1999 و سال 2005 اعتراف کرده است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «این جاسوس به بمب‌گذاری در برخی مناطق حساس لبنان اعتراف کرده است. وی در سال 2005 در منطقه «ظهرانی» بمب‌گذاری کرده بود که این بمب توسط ارتش لبنان شناسایی شد و آن بمب عمل نکرد. اما پرسشی که مطرح است این است که این جاسوس با این بمب قصد ترور چه کسی را داشت و بمبی که وی جاسازی کرده بود بسیار دقیق و حساس بود و صددرصد ساخت اسرائیل بوده و کارشناسان فنی ما نیز این موضوع را تایید کرده‌اند که این بمب ساخت تل‌آویو بوده است. این شواهد نشان می‌دهد بمبی که در سال 2005 رفیق حریری را به شهادت رساند، بمبی اسرائیلی بوده است چون هیچ دولت دیگری توانایی ساخت این‌گونه بمب را نداشته و کارشناسان فنی ما نیز این موضوع را تایید کرده‌اند.»

وی افزود: محمود رافع اعتراف کرده است که گروهی از اسرائیلی را در داخل لبنان مورد استقبال قرارداده و با آنها ملاقات‌هایی داشته است. کاملا واضح است که اسرائیلی‌ها در دیدار با رافع، وی را توجیه کرده‌اند که چگونه بمب را جاسازی کند. باید از محمود رافع پرسید که چه کسی این صهیونیست‌ها را به داخل لبنان راه داده است و آنها چه برنامه‌ای داشته‌اند، آنها چه چیزهای دیگری به رافع گفته‌اند، اگر دادگاه بین‌المللی رفیق حریری واقعا به دنبال درک حقیقت باشد، باید این سوالات را از محمود رافع بپرسد.

در ادامه کنفرانس مطبوعاتی سید حسن نصرالله ماهیت دو جاسوس دیگر اسرائیل فاش شد. 

ناصر نادر که در سال 1965 متولد شدهیکی دیگر از جاسوسان اسرائیل است که از سال 1996 تا سال 2009 فعالیت جاسوسی خود را برای اسرائیل انجام می‌داده است. 

وی در ترور شهید "خالد العوانی " نیز مشارکت داشته است. "فیصل مقداد "یکی دیگر از جاسوسان رژیم صهیونیستی بود که در این کنفرانس مطبوعاتی ماهیت کامل وی آشکار شد. مقداد از سال 2003 تا 2006 به فعالیت جاسوسی برای اسرائیل می‌پرداخته است. 

وی در اعترافات خود تایید کرده است که از طریق دریا مواد منفجره و مواد مورد نیاز را به داخل لبنان منتقل می کرده است و همچنین کیف‌های سیاه و مواد پشتیبانی دیگری را نیز به داخل لبنان منتقل کرده است.

سید حسن نصرالله پس از پخش تصاویر این دو جاسوس و اطلاعات فاش شده مربوط به آنها گفت: این جاسوس با فاصله چند هفته از ترور رفیق حریری تحرکاتی را در لبنان داشته است. واضح است که صهیونیست‌ها از طریق این جاسوسان مواد منفجره را به داخل لبنان منتقل کرده است.

وی تاکید کرد: «هواپیماهایی شناسایی و بدون سرنشین آن از نقاط مختلف لبنان تصویر برداری می‌کنند. نیروهای مقاومت حزب‌الله توانستند قبل از سال 1997 تصاویری را که یک هواپیمای اسرائیلی در اختیار داشت و در حال ارسال به اتاق عملیات بود، گرفته و در شبکه آن اخلال ایجاد کنند.» 

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: «عناصر مقاومت در سال 1997 توانستند در روستای «انصاریه» در مسیر نیروهای اسرائیلی کمین نصب کند.» 

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: «پس از ترور رفیق حریری من به دیدار خانواده او رفتم و آنها از من خواستند که حزب‌الله در انجام تحقیقات درباره ترور او کمک کند، به همین دلیل برای این منظور کمیته‌ای مشترک تشکیل شد.» 

وی افزود: «صدها ساعت برای بررسی اسناد و تصاویر و فیلم‌های موجود در آرشیو درباره ترور رفیق حریری صرف شد. به نتایجی بسیار مهمی رسیدیم.» 

نصرالله گفت که اسرائیل در زمان‌های مختلف و از زاویه‌های مختلف مشغول تصویر برداری از بیروت و مسیر حرکت روزانه شهید رفیق حریری بود. 

بنا بر این گزارش، در ادامه کنفرانس سید حسن نصرالله تصاویری برگرفته شده از یک هواپیمای شناسایی اسرائیل از بیروت و مسیر حرکت روزانه رفیق حریری پخش شد که نیروهای حزب الله این تصاویر را از یک هواپیمای شناسایی اسرائیلی گرفته بودند. 

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به تصاویر گرفته شده از یک هواپیمای شناسایی اسرائیل از مسیر حرکت روزانه رفیق حریری پیش از ترور او گفت که آیا در این مسیرها و تصاویری که مشاهده شد، مسوولان حزب‌الله سکونت دارند؟ اسرائیل مسیر حرکت روزانه رفیق حریری را رصد می‌کرد. 

وی گفت: «آیا اقدام اسرائیل در رصد مسیر حرکت رفیق حریری از زاویه‌های مختلف پیش از ترور او صرفا اتفاقی بوده است؟ هواپیماهای اسرائیلی مسیر منزل «شفیق حریری»، برادر رفیق حریری را نیز تحت کنترل داشتند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین