در مقابل، دریافت بیش از حد نمک میتواند خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماریهای قلبی و مشکلات کلیوی را افزایش دهد؛ از این رو رعایت اعتدال در مصرف نمک و پیروی از توصیههای تغذیهای، بهترین راهکار برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و بدن است.
برخی افراد مسن، قبل از صرف غذا مقداری نمک مزمزه میکنند و معتقدند به هضم بهتر کمک میکند.
مصرف مقدار کمی نمک درست پیش از غذا، تأثیر اثباتشدهای در بهبود گوارش در انسان ندارد.
نمک و کلراید برای ترشح طبیعی اسید معده ضروری هستند، اما مصرف مزمن و زیاد نمک، میکروبهای روده و سلامت عمومی بدن را مختل میکند.
برای بیشتر افراد، تمرکز بر مصرف متعادل نمک و داشتن الگوی غذایی سالم، پشتوانه علمی قویتری دارد تا افزودن نمک اضافی پیش از غذا.