کد خبر: ۱۰۵۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۲

بدر‌السادات مفيدی به 6سال حبس تعزيری و 5 سال محروميت از خبرنگاری محکوم شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وكيل مدافع دبير انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از محكوميت موكل خود به 6سال حبس تعزيري و 5سال محروميت از حرفه خبر‌نگاري خبرداد. 

محمد شريف با اعلام اين مطلب اظهارداشت: طبق حكم صادره از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب، بدرالسادت مفيدی به استناد ماده 610 قانون مجازات اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتكاب جرم به 5 سال حبس و به اتهام تبليغ عليه نظام، موضوع ماده 500 قانون مجازات به يک سال حبس و محروميت از حرفه خبرنگاری به مدت 5 سال محكوم شده است.

وكيل مفيدی حكم صادره را غيرقابل انتظار عنوان كرد و گفت:‌ قاضی پرونده در حكم صادره مواردی از قبيل همكاری و مصاحبه با رسانه‌های بيگانه، حضور و شركت در اجتماعات بعد از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری و اقدام خارج از قاعده و مغاير با قوانين مطبوعات در راستای شبهه‌افكنی نسبت به دولت را از مصاديق اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام عنوان كرده است. 

شريف به دستور اخير احمدی‌نژاد در روز خبرنگار مبنی‌بر پس گرفتن شكايت دستگاه‌های دولتی از خبرنگاران اشاره كرد و گفت:‌ زمانی كه اين مسأله را به قاضی پرونده اعلام كردم، رييس شعبه 26 دادگاه انقلاب گفت كه اين اظهارات رييس‌جمهور تاثيری در حكم پرونده ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین