کد خبر: ۱۰۵۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳

کیارستمی رئیس آکادمی فیلم آسیا شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برنامه‌های این آکادمی شامل مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزش سینما، کلاس‌های پیشرفته و سمینارهای ویژه است که با هدف تبادل اطلاعات درمورد شرایط امروز تولید فیلم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، از دیگر اعضای این دوره آکادمی می‌توان به اوگیگانامی نائوکو کارگردان ژاپنی و کیم هیونگ-گو فیلمبردار کره‌ای اشاره کرد.

فیلمسازان سرشناسی چون هو هسیائو-هسین (2005)، ایم کئون-تائک (2006) و کیوشی کوروساوا (2009) در سال‌های قبل ریاست این آکادمی را برعهده داشته‌اند.

کیارستمی 70 ساله در 1987 برای فیلم «خانه دوست کجاست» برنده جایزه یوزپلنگ برنز از جشنواره لوکارنو شد و در سطح بین‌المللی به شهرت رسید. او سال 1997 با فیلم «طعم گیلاس» جایزه نخل طلای جشنواره کن را دریافت کرد.

آکادمی فیلم آسیا سال 2005 با مشارکت جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان و دانشگاه دانگسئو کار خود را آغاز کرد. این آکادمی از آن زمان تاکنون 123 دانش‌آموخته از 24 کشور مختلف آسیایی داشته، از جمله کارگردانان نوظهوری چون بو جون-فنگ که امسال با «قصر ماسه‌ای» در جشنواره کن حضور داشت.

برنامه‌های آکادمی فیلم آسیا از 30 سپتامبر تا 16 اکتبر (هشتم تا 24 مهر) با حضور 24 کار‌آموز از 16 کشور برگزار خواهد شد. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان از هفتم تا 15 اکتبر (15 تا 23 مهر) آغاز می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین