«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه بهصورت تلفنی با «مسعود پزشکیان» ریاست جمهوری اسلامی ایران رایزنی کرد.
اردوغان در این تماس تلفنی، ضمن استقبال از مذاکرات غیرمستقیم ایران با آمریکا، بر اقدام دقیق علیه کسانی که به دنبال کارشکنی در مذاکرات هستند، تاکید کرد.
به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، ریاست جمهوری ترکیه در بیانیهای اعلام کرد: «دو طرف درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقهای و جهانی گفتگو کردند».
در این بیانیه آمده است: «اردوغان از تفاهم حاصل شده بین ایران و آمریکا استقبال کرد و گفت که ترکیه تمام حمایتهای ممکن را برای اطمینان از پایان مسالمتآمیز این روند ارائه خواهد داد».
بر این اساس، وی توضیح داد که برداشتن گامهایی برای تقویت صلح منطقهای در دوره جدید، اقدامی مهم و ضروری است که ترکیه برای کمک به برقراری آن تلاش خواهد کرد.
رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود که آنکارا به برداشتن گامهایی برای بهبود همکاریهای تجاری، مالی و انرژی با ایران ادامه خواهد داد.