پایگاه خبری آفتاب
۰۲ /تير /۱۴۰۵
Tuesday 23 June 2026
کد خبر:۱۰۵۳۱۵۲
۱۴:۱۹
۱۴۰۵/۰۴/۰۲

دلیل قطع خدمات مبتنی بر کارت بانک‌ها اعلام شد

عابربانک
شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد: به‌منظور پیشگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز و صیانت از امنیت داده‌ها و دارایی‌های مشتریان، در حال حاضر ارائه خدمات مبتنی بر کارت را به صورت موقت از دسترس خارج کرده است.
۱۴:۱۹
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
به گزارش آفتاب نیوز،

طبق اعلام شرکت خدمات انفورماتیک، در پی بروز برخی اختلالات در سامانه‌های کارت‌محور بانک‌های ملی، صادرات و تجارت که ناشی از حملات سایبری گزارش شده است، بدین‌وسیله به استحضار مشتریان گرامی و هم‌وطنان عزیز می‌رساند، شرکت خدمات انفورماتیک به‌منظور پیشگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز و صیانت از امنیت داده‌ها و دارایی‌های مشتریان، در حال حاضر ارائه خدمات مبتنی بر کارت را به صورت موقت از دسترس خارج کرده است.

تیم‌های فنی و متخصصان امنیت سایبری در حال رفع اختلالات ایجادشده هستند تا امکان بهره‌برداری دوباره از خدمات فراهم شود.

شرکت خدمات انفورماتیک ضمن عرض پوزش بابت وقفه پیش‌آمده در انجام امور بانکی، از تمام کاربران و مشتریان خواست ضمن حفظ صبوری و شکیبایی، اخبار و اطلاعات تکمیلی در خصوص زمان بازگشت به وضعیت عادی را صرفاً از طریق درگاه‌های اطلاع‌رسانی رسمی و مراجع ذی‌صلاح پیگیری کنند.

این شرکت به مشتریان بانک ها اطمینان داد تا با بهره‌گیری از حداکثر توان فنی، این اختلالات در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

 اختلال در خدمات دهی چهار بانک ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات از ۲۳ خرداد ماه و در پی حمله سایبری صورت گرفت و پس از آن تلاش شد تا خدمات مبتنی بر کارت مشتریان این بانک‌ها فراهم شود. در روز‌های اخیر مشتریان بانک‌ها در تماس با ایرنا از تداوم اختلال در ارایه خدمات این بانک‌ها گلایه داشته‌اند.

گزارش خطا
ارسال پیام
captcha