الجزیره نوشت: مارکو روبیو، وزیر امور خارجه، در اولین سفر خود به خلیج فارس، درباره توافق آمریکا و ایران با رهبر امارات متحده عربی گفتگو کرد و تعهد کشورش به امنیت این کشور کوچک را تجدید نمود.
تامی پیگوت، سخنگوی روبیو، گفت: روبیو روز چهارشنبه با محمد بن زاید، رئیس جمهور امارات متحده عربی، دیدار کرد. پیگوت گفت: «آنها درباره یادداشت تفاهم رئیس جمهور ترامپ با ایران، تلاشها برای تأمین امنیت کامل و ایمن عبور از تنگه هرمز و اهمیت صلح و ثبات در منطقه گفتگو کردند.»
وی افزود: روبیو «تعهد آمریکا به امنیت امارات را مجدداً تأیید کرد».