پایگاه خبری آفتاب
۰۵ /تير /۱۴۰۵
Friday 26 June 2026
کد خبر:۱۰۵۳۴۵۹
۱۷:۵۵
۱۴۰۵/۰۴/۰۴

رایزنی وزیران خارجه عربستان و آمریکا

دیدار فیصل بن فرحان و مارکو روبیو
وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا در حاشیه نشست وزارتی شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا، آخرین تحولات منطقه از جمله روند مذاکرات میان واشنگتن و تهران، امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز و وضعیت لبنان و غزه را بررسی کردند.
۱۷:۵۵
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
به گزارش آفتاب نیوز،

خبرگزاری واس گزارش داد که فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، امروز در منامه با مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار در حاشیه نشست وزارتی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا برگزار شد.

دو طرف در جریان این دیدار، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند که در صدر آن، توافق آمریکا و ایران و میزان پیشرفت حاصل‌شده در مذاکرات میان دو کشور قرار داشت.

وزیران خارجه عربستان و آمریکا همچنین بر اهمیت حفظ آزادی کشتیرانی بین‌المللی در تنگه هرمز بدون اعمال محدودیت تأکید کردند.

در ادامه این گفت‌وگوها، آخرین تحولات مربوط به غزه و لبنان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال پیام
captcha