وزارت امور خارجه پاکستان امروز یکشنبه در بیانیهای در حساب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد، محمد اسحاق دار، معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه پاکستان امروز در گفتوگویی تلفنی با کایا کالاس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به بررسی آخرین تحولات منطقهای پرداخت.
در این بیانیه عنوان شد کایا کالاس در این گفتگو با قدردانی از تلاشهای صادقانه پاکستان برای میانجیگری میان ایران و ایالات متحده که به امضای تفاهمنامه اسلام آباد انجامید، نسبت به نقض اخیر آتشبس در غرب آسیا ابراز نگرانی و بر لزوم باز ماندن کانالهای ارتباطی میان طرفها تاکید کرد.
در این تماس، وزیر امور خارجه پاکستان نیز با ارائه گزارشی از روند اقدامات دیپلماتیک این کشور برای ایجاد چارچوبی جامع به منظور برقراری صلح و ثبات در غرب آسیا، بر ضرورت پایبندی همه طرفها به توافق آتشبس تاکید کرد. در پایان این گفتوگو، دو طرف بر ادامه تماسهای نزدیک در خصوص تحولات منطقهای توافق کردند.