کد خبر: ۱۰۵۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۵

حریری: نصرالله حرف دل مردم لبنان را می‌زند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد: دادگاه بین‌المللی محاکمه عوامل ترور رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق این کشور باید قرائن و اسنادی را که دبیر کل حزب‌الله در خصوص دست داشتن اسرائیل در ترور رفیق حریری مطرح کرد، با جدیت بررسی کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری فلسطین الیوم، سعد الحریری تصریح کرده است اگر مشخص شود قرائن و اطلاعاتی که سید حسن نصر‌الله داده به احضار اسرائیلی‌ها نیاز دارد و اسرائیلی‌ها نیز طفره بروند در آن صورت اسرائیل نیز از نظر وی از متهم به محکوم تبدیل خواهد شد.

سعد الحریری پس از کنفرانس خبری سید حسن نصر‌الله، تماس‌های خارجی فوری برای همگامی با آنچه دبیر کل حزب‌الله مطرح کرد برقرار کرده است تا در راستای انسجام داخلی و خدمت به عدالت باشد.

برخی خبرها حاکی از آن است که حریری دیروز با عبد‌الله بن عبد‌العزیز پادشاه عربستان و روز سه‌شنبه در پاریس با نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کرده است.

نزدیکان حریری به نقل از وی گفتند سخنان نصر‌الله بسیار مهم و حساس است و او با قدرت از دادن وقت لازم و تلاش برای تحقیق بیشتر حمایت می‌کند.

حریری گفته است دادگاه بین‌المللی باید با جدیت آنچه را که نصر‌الله مطرح کرده است بررسی کند.

نخست‌وزیر لبنان گفته است سخنان نصر‌الله دیدگاه بسیاری از لبنانی‌هاست و حاوی اطلاعات و اسنادی است که نمی‌توان به آن اعتنایی نکرد.

حریری افزوده است: من شخصا از بررسی این قرائن حمایت می‌کنم زیرا برایم به عنوان نخست‌وزیر و ولی دم دانستن حقیقت، مهم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین