کد خبر: ۱۰۵۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰

بیش از ۷۵ درصد معتادان پدر یا مادر معتاد داشته‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمعیت خیریه تولد دوباره که در زمینه ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از معتادان پدر و مادر معتاد داشته و یا یکی از اقوامشان درگیر اعتیاد بودند.

بعباس دیلمی‌زاده تاکید کرد: در کشور برنامه‌های پیشگیرانه برای گروه خاص و در معرض آسیب نداشته‌ایم و تمام برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و سرمایه‌های محدود کشور برای افراد عام که کاندید استفاده از مواد مخدر نیستند، بوده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های صحیح حکم می‌کند که بودجه محدود را صرف گروه‌های در معرض خطر شدید مانند کودکانی که احتمال گرایش آنها به سمت اعتیاد به دلیل وجود پدر یا مادر معتاد بیشتر است، کنیم.

رئیس جمعیت خیریه تولد دوباره با اشاره به اینکه اکثر افرادی که امروز در چرخه اعتیاد گرفتار هستند، در خانواده‌شان یک فرد معتاد وجود داشته است تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که در بیش از ۷۵ درصد از معتادان یک نفر از اعضای خانواده معتاد بوده و با وجود آنکه عاقبت اعتیاد را از نزدیک دیده، باز هم معتاد شده‌اند.

به گفته دیلمی‌زاده برنامه‌ پیشگیری برای فردی که در خانواده دارای معتاد زندگی می‌کند باید متفاوت بوده و با برنامه‌های پیشگیری‌مدار برای افراد عادی و عموم جامعه متفاوت باشد، اما متاسفانه به این مسأله در کشور توجه نمی‌شود.

او با طرح این سئوال که در کشور تا چه اندازه برنامه‌های پیشگیری برای خانواده زندانیان و آسیب‌دیدگان داشتیم تاکید کرد: برنامه‌ها بیشتر حول محور فرد آسیب‌دیده بوده و برنامه‌ای برای خانواده معتادان پیش‌بینی و طراحی نشده است.

رئیس جمعیت خیریه تولد دوباره ادامه داد: امروز بیش از ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های درمانی اعتیاد هستند اما باید بتوانیم ۶۰۰ هزار خانواده را هم تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری قرار دهیم تا درمان اعتیاد آسان شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۳
0
0
ادم معتاد برای اینکه مورد مواخذه قرار نگیرد سعی میکند همه خانواده را معتاد کند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین