کد خبر: ۱۰۵۶۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸

آمریکا نسبت به عدم تغییر موضع ترکیه در قبال ایران هشدار داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، به رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه هشدار داده است که در صورت عدم تغییر موضع کشورش در قبال ایران و اسرائیل، احتمال به‌دست آوردن سلاح‌هایی که درخواست کرده، کاهش خواهد یافت.
 
ترکیه از واشنگتن خواسته تا هواپیماهای بدون سرنشین که از قابلیت شلیک راکت برخوردار است را در اختیار آن کشور قرار دهد، تا در مبارزه با شبه‌نظامیان جدایی‌طلب کرد از آنان بهره بگیرد. 

روزنامه‌ی فایننشال تایمز، روز دوشنبه ضمن درج این خبر به نقل از یک مقام دولتی در واشنگتن آورده است: ترکیه باید نشان دهد که امنیت ملی آمریکا را جدی تلقی می‌کند، در این صورت درخواست‌های آنکارا، پاسخی درخور خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا در هشدار خود به نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرده است که برخی از رفتارهای آنکارا در قبال اسرائیل و ایران پرسش‌هایی را در کنگره پدید آورده است و مهمترین پرسش اعضای کنگره آن است که آیا آمریکا می‌تواند همچنان به ترکیه به عنوان یک متحد نگاه کند 

در صورت خرید این هوایپماها، ترکیه از آنها پس از سال 2011 و خروج نظامی آمریکا از عراق استفاده خواهد کرد.

دور جدید تنش میان ترکیه و اسرائیل پس از حمله اسرائیل به کشتی‌های کاروان آزادی و کشته شدن 9 فعال صلح ترک در آن آغاز شد و روز گذشته نیز اعلام شد که حزب حاکم ترکیه از دعوت سفیر رژیم اسرائیل در آنکارا به ضیافت عید فطر خودداری کرده است.

در مورد ایران نیز، ترکیه به همراه برزیل در صدور بیانیه تهران برای مبادله سوخت شرکت داشت و همچنین به قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه تهران که با تلاش آمریکا تدوین شده بود رای منفی داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین