کد خبر: ۱۰۵۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۲
در دیدار با جوانان اصلاح طلب

کروبی: مگر انقلاب و نظام به همین راحتی به‌دست آمده است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در دیدار با جوانان اصلاح‌طلب ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: با وجود آغاز ماه عزیز و پر رحمت رمضان، متاسفانه روز‌ به‌روز شاهد افزایش فشارها بر مردم می‌باشیم.  

دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به عدم ممانعت از برگزاری مراسم برای مرحوم ططری نماینده سابق کرمانشاه، بیان کرد: متوجه نیستند که هرکاری چارچوب خودش را دارد و اگر می‌خواهید کدخدایی نیز بکنید نخست باید رعیت پروری را یاد بگیرد.

رئیس مجالس ششم و سوم در ادامه با تاکید بر اینکه آینده پیش روی جوانان، روشن و درخشان است خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با هزینه هنگفتی که خون جوانان این سرزمین بود به پیروزی رسید. در آن زمان شاه به عنوان نخستین قدرت منطقه و ژاندرام خلیج فارس شناخته می‌شد اما به دلیل گرفتاری در فساد و عدم برخورداری از پایگاه مردمی، با آن همه توانایی زمین خورد و حکومتش از هم پاشید، مگر انقلاب و نظام به همین راحتی به‌دست آمده است؟

کروبی سپس با اشاره ویژگی‌های جمهوری اسلامی یعنی اسلامی بودن و تکیه بر آرای مردمی افزود: این نظام دو ویژگی مهم دارد. نخست اسلامی بودن آن، که قوانین باید با شرع و اسلام هماهنگی و همخوانی داشته باشد و دیگری نیز جمهوریت آن است، یعنی مسئولان نظام با تکیه بر آرای مردم انتخاب می‌شوند و عملکرد آنان تحت نظارت مستقیم و غیر مستقیم مردم است. در دوره‌های قبل از انقلاب، کشور مجلسی که بر آمده از رای مردم باشد به معنی واقعی کلمه نداشته است و به هر نحوی، پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ تمامی مجالس فرمایشی و انتصابی بوده است. 

وی تاکید کرد:  با پیروزی شکوهمند انقلاب و رایی که مردم در سال ۵۸ به جمهوری اسلامی دادند کشور به سمت نظام مردم‌سالار پیش رفت و قرار بر این شد که همه چیز بر مبنای آراء ملت باشد. متاسفانه می‌بینیم که امروز عده‌ای به صراحت می‌گویند که رای مردم ارزشی ندارد و این انتخاب‌ها همه دست‌و پاگیر است و نباید برگزار شود!!! این حرف‌ها خلاف انقلاب و خواست امام و مردم است. مردم ...حرف‌شان این است که چرا اصول قانون اساسی اجرا نمی‌شود؟

دبیر کل حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حرکت بزرگ و اصلاحی ملت، متکثر از گروه‌ها و افراد مختلفی است، تاکید کرد: جنبش مردمی ایران منحصر به یک فرد و یک رسانه و یک گروه نیست. باید توجه داشته باشید که همه مردم با گرایش‌ها و سلایق مختلف در این حرکت سهیم‌اند. لذا باید هوشیار بود و از ایجاد تفرقه جلوگیری کرد. باید با تحمل یکدیگر و احترام به سلیقه‌ها و گرایش‌های مختلف در جهت به تحقق رسیدن آرمان‌های این حرکت اصلاحی آغاز شده در کشور، کمک کرد. 

کروبی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مانیفست و برنامه ادامه راه برای جنبش، خاطر نشان کرد: من نیز موافق هستم که باید برای رفتن به جلو دارای برنامه بود و این را برای جنبش لازم و ضروری می‌دانم اما متاسفانه در شرایط کنونی حتی نمی‌توانیم یک‌جا جمع شویم و گفت‌و‌گو کنیم. این امر خود موجب شده که نتوانیم آن‌طور که باید به برنامه‌ریزی برای آینده مشغول شویم.

وی با اشاره به تعطیلی حزب اعتماد ملی گفت:  همین حزب خودمان نیز به صورت غیرقانونی دفترش پلمپ شده و به هیج عنوان حاضر نیستند در ساختمان آن را باز کنند تا حداقل صاحب‌خانه که هیچ گناهی ندارد به ملکش برسد. در چنین شرایطی ارائه مانیفست بسیار مشکل است ولی چون خواستگاه اکثریت جبنش اصلاحی مردم بازگشت به مسیر قانون اساسی است، می‌بایست حول این محور همه گرد هم آئیم و حرکت کنیم. 

رییس مجالس سوم و ششم در خصوص نقش روحانیون و علما در جنبش نیز گفت: در طول این مدت برخی از علما صراحتا از حرکت ملت ایران بر علیه دروغ‌گویی و قانون‌شکنی اعلام حمایت کردند که متاسفانه خساراتی نیز متوجه آنها شد. مانند بیوت حضرات آیات عظام صانعی و منتظری که مورد حمله و هجوم قرار گرفت. برخی دیگر از علما نیز بی‌تفاوت نبوده و سکوت نکرده‌اند و اتفاقا در این جریان هیچ گله‌ای از علمای برجسته نیست و همگی به نحوی به یاری خواستگاه شرعی و قانونی مردم شتافتند. 

وی افزود: در همین وقایع اخیر قم مشاهده کردید که چه اتفاقی افتاد، نه تنها به خانه مراجع حمله شد که وقاحت را به آنجا رساندند که در شهر مقدس قم به نوه امام حاج حسن آقا نیز با بدترین الفاظ توهین کردند. حرمت هیچ چیز نگه نمی‌دارند، نه حرمت مراجع، نه حرمت بیت امام! 

مهدی کروبی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بعضی از اخباری که سایت‌ها مبنی‌بر وجود اختلاف بین سران جنبش، گفت:  اختلافی وجود ندارد حتی برعکس، در این دوران سخت و دشوار تلاش می‌کنیم تا با همدلی و همراهی امور را پیش ببریم و در کنار مردم باشیم. متاسفانه این سایت‌ها هر روز یک خبر را به دروغ جعل و منتشر می‌کنند گویی حرفه و تخصص آنان دروغ‌گویی و دروغ‌آفرینی شده است.  

مهدی کروبی در پایان با اشاره به نقش آفرینی جوانان در کشور، افزود: به شما جوانان توصیه می کنم که از شیوه کذابان درس بگیرید و بدانید که تحت هیچ شرایطی نباید اصول و اعتقادات خود را از دست بدهید و یا فدای منافع گروهی و حزبی بکنید. اعتقادات، اصول، شخصیت و هویت شما اساس زندگی‌تان را تشکیل می‌دهد و از آنها دست برندارید.

ایشان افزودند: حرکت‌های شما باید با حفظ اعتقادات و هویت‌تان همراه باشد. از افراط و تفریط بپرهیزید و بدانید قطعا با حرکتی مداوم و مستمر که به همراه صبر و پایداری باشد، پیروزی از آن ملت بزرگ ایران خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۶
0
0
یا مهدی! شیخ مهدی!
کور بشه چشمه حسود ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین