کد خبر: ۱۰۵۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
نریمان، عضو كمیسیون عمران مجلس:

چرا دولت تنها در مورد مترو موضع‌گیری می‌كند؟!

هزینه‌كرد اعتبارات داده شده در مترو درست مصرف شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو كمیسیون عمران مجلس اعلام كرد: توسعه مترو و احداث خطوط جدید بیانگر این عملكرد است كه هزینه‌كرد اعتبارات داده شده در مترو درست مصرف شده است. چرا دولت تنها در مورد مترو موضع‌گیری می‌كند؟! به نظر می‌رسد دولت بهانه‌گیری می‌كند.

محسن نریمان، افزود: اعتباربخشی به مترو در یک مجموعه از قانون‌گریزی قرار گرفته است تا آنجا كه كار به ریاست مجلس شورای اسلامی نیز وارد و موضع‌گیری‌ها مشخص شد.

وی در پاسخ به اظهارات علی‌اكبر جوانفكر -مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهوری- مبنی‌بر اینكه اعتبارات مترو در جای دیگری هزینه می‌شود و باید عملكرد مترو به دولت توضیح داده شود، گفت: به نظر می‌رسد در پشت این منطق، مسایل سیاسی باشد. از دولت سئوال می‌كنم آیا در مورد سایر اعتبارات كه تخصیص می‌دهند همین موضع را می‌گیرند؟! اگر گزارش عملكرد از مترو می‌خواهند باید بگویم كه بارها در مجلس قرائت شده است.

عضو كمیسیون عمران مجلس تصریح كرد: توصیه می‌كنم مسئولان به‌جای مسائل خطی و سلیقگی و اختلافات كه باعث تصمیم‌گیری در مورد مترو می‌شود بهتر است به مردم نگاه كنند كه نیازمند این اعتبارات هستند.

وی با اشاره به كاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در زمان و سوخت توسط مترو گفت: طبقه متوسط و پایین جامعه بیشتر از مترو استفاده می‌كنند و اگر به دنبال عدالت هستیم با دادن تسهیلات به این قشر كمک كرده‌ایم. بیش از این معطل كردن مصوبه قانونی مجلس و مجمع تشخیص مصلحت جایز نیست.

نریمان گفت: اینكه دولت در مقابل قانون مقاومت می‌كند نگرا‌ن‌كننده است چرا كه این مسئله در كشور نهادینه می‌شود و با تعویض دولت نیز سنگ بنای نادرستی برای دولت‌های بعدی ایجاد می‌شود.

وی با ابراز بی‌اطلاعی از دیدار احمدی‌نژاد با مقام معظم رهبری در مورد اعتباربخشی به مترو افزود: موضع بیت‌رهبری موضع قانون است. تعجب بر این است كه این اعتباربخشی به مترو رفاه حال محرومان و طبقه متوسطی را نشانه گرفته كه شعار رئیس‌جمهور بوده است. اگر دولت بر این شعار صادق است باید به مترو كمک كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین