کد خبر: ۱۰۵۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۷

با انتشار نخستین عكس‌ها « شهامت» برادران كوئن آماده نمایش شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جوئل و ایتن کوئن فیلم وسترن «شهامت» (True Grit) را بازسازی كرده‌اند.

این فیلم یک جایزه اسکار بازیگری برای جان وین ستاره آن به همراه داشت. و «استیون اسپیلبرگ» به عنوان یكی از تهیه‌كنندگان شهامت معرفی شده است.

ورایتی اعلام کرد، فیلم جدید برادران کوئن بیش از آنکه به فیلم سال 1969 هنری هاتاوی نزدیک باشد به رمان چارلز پورتیس وفادار است که مبنای آن فیلم بود.

کتاب پورتیس درباره دختری 14 ساله است که به همراه یک کلانتر مسن آمریکایی و یک رنجر جوان می‌کوشد در منطقه کنترل سرخپوست‌ها قاتلان پدر خود را پیدا کند.

در حالی که فیلم اصلی ویترینی برای نمایش جان وین بود، فیلم برادران کوئن این داستان را از منظر دختر جوان به تصویر می‌کشد. فیلمنامه «شهامت» را خود آنها نوشته‌اند و این اولین فیلم تاریخی آنهاست.

«جاش برولین» نیز كه در فیلم «كشوری برای پیرمردان نیست» با برادران كوئن همكاری داشت، در این فیلم بازی خواهد كرد. وی نقش جنایتكاری را بازی می‌كند كه پدر دختر 14 ساله را می‌كشد.

در فیلم اصلی نقش دختر را کیم داربی بازی کرد و جان وین در نقش کلانتر پیر ظاهر شد. گلن کمپبل نقش رنجر و جف کوری نقش قاتل را داشتند. رابرت دووال و دنیس هاپر نیز نقش دو یاغی را بازی کردند.

برادران کوئن در حالی برای اقتباس از رمان پورتیس آماده می‌شوند که اقتباس از رمان پرفروش «اتحاد ماموران پلیس ییدیش» نوشته مایکل شابون از پروژه‌های بعدی آنهاست.

آنها سال پیش ساخت کمدی سیاه «یک مرد جدی» را بر مبنای فیلمنامه‌ای از خودشان به پایان برده‌اند ، برادران کوئن سال 1997 برای فیلم «فارگو» برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شدند.

این دو سال 2008 نیز با فیلم «پیرمردها سرزمینی ندارند» چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردان را دریافت کردند.

«بزرگ کردن آریزونا»، «تقاطع میلر»، «بارتون فینک»، «وکیل هادساکر»، «لبووسکی بزرگ»، «بی‌رحمی تحمل‌ناپذیر»، «قاتلین پیرزن» و «پس از خواندن بسوزان» از دیگر فیلم‌های آنهاست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین