کد خبر: ۱۰۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۷:۱۶

گفت و گوهای رسمی با ایران مشکل است!

آفتاب‌‌نیوز : یکی از دیپلمات ها بدون اشاره به عدم پايبندي اروپا به تعهدات‌اش، ايران را به دليل از سرگيري فرآوري اورانيوم در اصفهان به نقض توافق پاريس متهم كرد.

فرانسوا هايسبورگ، رييس موسسه‌ تحقيقات استراتژيك فرانسه گفت: ايراني‌ها مي‌گويند ما توافقات سال گذشته را كنار گذاشته‌ايم، اما مي‌توانيم درباره‌ مسايلي که به آنها اشاره نشده است، مذاكره كنيم.

گري سيمور، تحليلگر و كارشناس موسسه‌ مطالعات استراتژيك لندن نيز گفت: اروپايي‌ها تصميم گرفته‌اند در صورت عدم تعليق فعاليت‌هاي ايران تا تاريخ سوم سپتامبر در اين باره در جلسه‌ شوراي حكام گفت‌وگو كرده و پرونده‌ ايران را به شوراي امنيت ارجاع دهد.

وي افزود: با توجه به اين كه بيشتر اعضاي شورا، كشورهاي اروپايي و متحدانشان هستند، ارجاع پرونده به شوراي امنيت حتمي است.

سيمور گفت: به هر حال با توجه به اين كه به نظر مي‌رسد ايران حاضر نيست عقب نشيني كند و اروپا نيز همينطور است اين مساله در نيويورك بررسي خواهد شد.

اين اظهارات در حالي مطرح مي شود كه دكتر علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي ایران، بامداد روز شنبه پس از سفر دو روزه‌اش به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مستقر در وين، در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران گفت: قطعا ما از امنيتي شدن پرونده‌ هسته‌اي كشور استقبال نمي‌كنيم، اما ديگران نبايد فكر كنند كه اين تابويي كه به عنوان شوراي امنيت درست كرده‌اند، چيزي است كه دل‌هاي بزرگ ملت ايران را بترساند.
وي هشدار داد: امنيتي كردن پرونده هسته‌اي ايران، بسياري را متضرر مي‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین