کد خبر: ۱۰۵۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۴

وزیر نیرو: 8 چاه آب تهران دارای نیترات است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: از 400 چاه آب موجود در تهران حدود 2 درصد یعنی 8 چاه دارای نیترات است.

محمدرضا عطارزاده افزود: در آب شرب تهران هم استانداردها و هم اینکه توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی رعایت می‌ شود بنابراین ما می‌گوئیم که آب تهران مطابق این دو عامل است و آب‌های زیر زمینی نیز از استانداردهای لازم عدول نکرده است.

وی با بیان اینکه برخی از چاه‌های ما وضعیت مطوبی ندارد و برای آن آب شیرین‌کن نصب شده است گفت: هیچ‌کدام از مخازن آب‌ تهران مشکل ندارند و مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی است.

وی در پاسخ به این سؤال که بحث نیترات آب آیا به غیر از تهران در سایر شهرهای کشور نیز مطرح می شود گفت: در مکان‌هایی که تمرکز جمعیتی بالایی دارد اگر از آب زیرزمینی استفاده ‌شود این تمرکز جمعیتی بر روی این آب‌ها اثر دارد، به خصوص زمانی که فاضلاب‌ها جاری می‌شوند بنابراین تلاش ما این است که با تفکیک کامل فاضلاب اساساً از بالا رفتن نیترات جلوگیری کنیم.

به گفته وی، در همه جای کشور بحث کنترل نیترات آب وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی از چاه‌های جنوب تهران در وضعیت منفی‌ قرار گرفته‌اند که ما این‌ها را اگر نیترات بالایی داشته باشند یا از رده خارج کرده‌ایم و یا اگر قابل بهره‌برداری بوده و نمی‌توانستیم آب‌های سطحی به آن اضافه کنیم آب شیرین کن نصب کردیم تا تمام املاح را گرفته و یک آب استاندارد تحویل می‌دهد.

وی تأکید کرد: تقریباً یک یا دو درصد چاه‌های زیر زمینی آب تهران دارای نیترات است یعنی از 400 چاه تنها 8 چاه دارای نیترات است.

به گفته وی، بهترین آب‌های سطحی اطراف تهران را وارد تهران می‌کنیم بنابراین تهران بهترین وضعیت آبی را دارد و وضعیت آب تهران یکی از مطلوب‌ترین عناصری است که در تهران وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین