کد خبر: ۱۰۵۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۲

محمدرضا جلایی پور و محبوبه کرمی آزاد شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا جلایی‌پور، فعال دانشجویی، پس از ۶۶ روز بازداشت، شامگاه چهارشنبه ٢۷ مردادماه، از زندان اوین آزاد شد.

جلایی‌پور، سخنگوی پویش حمایت از میرحسین موسوی، خرداد ماه امسال برای سومین بار طی یکسال اخیر بازداشت و مدتی در بازداشت‌های تهران و مشهد گذرانده بود.

محمدرضا جلائی‌پور، دانشجوی سال سوم دکترای دانشگاه آکسفورد، سال گذشته زمانی که به همراه همسرش عازم انگلستان بود، در اولین ساعات بامداد 27خرداد در فرودگاه بازداشت و پاسپورت او توقیف شد. 

وی در شهریورماه به قید وثیقه آزاد و بعد از مدتی دوباره بازداشت شد، تا اینکه در اسفندماه گذشته موقتا آزاد گردید.

محمدرضا جلایی‌پور برای سومین بار در 24 خردادماه امسال با حکم بازپرسی مشهد بازداشت و به زندان مشهد منتقل شده بود، و مجددا به زندان اوین در تهران منتقل شده بود.

محبوبه کرمی، با قید وثیقه آزاد شد 

محبوبه کرمی، فعال جنبش زنان، شامگاه چهارشنبه ٢۷ امردادماه، با تودیع وثیقه ۵۰۰میلیون تومانی آزاد شد. 

وی روز شنبه، ٢٣ مرداد ماه به دادگاه احضار و در همان روز برای وی قرار وثیقه صادر شد.

محبوبه کرمی در تاریخ ۱۱ اسفند ماه 1388، بازداشت شد.

محکومیت نایب رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان به 2 سال حبس تعزیری

محمدجواد مظفر، نایب رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان و عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و رئیس هیأت مدیره انتشارات کویر، در شعبۀ ١۵ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی صلواتی به 2 سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش منابع خبری، این نویسنده و فعال فرهنگی، در هشتم دی‌ماه ۸۸ و بعد از وقایع عاشورا، دستگیر و به مدت دو ماه در بازداشت به سر برد.

محمدجواد مظفر نویسنده کتاب‌های اولین رئیس جمهور، لبخندستیزان (تأملی در جامعۀ مدنی و دشمنانش) و ماجراهای محله ما (مجموعه ٢۴طنز اجتماعی) است.
 
وی در سومین جشنواره طنز تهران در آذرماه ۸۸ برای داستان‌های مندرج در کتاب ماجراهای محله ما عنوان نفر اول داستان‌نویسی طنز را به خود اختصاص داده بود. 

دادگاه عماد بهاور برگزار نشد 

دادگاه مهندس بهاور، رییس شاخه جوانان نهضت آزادی که قرار بود 27 مرداد ماه برگزار شود، علی‌رغم حضور قاضی صلواتی، به علت غیبت نماینده دادستان برگزار نشد. 

محمد نوری‌زاد هم به زندان باز می‌گردد 

طی تماسی با محمد نوری‌زاد از وی خواسته شد تا خود را به زندان اوین معرفی نماید. 

آخرین دادگاه عمادالدین باقی برگزار شد

آخرین جلسه محاکمه عمادالدین باقی سه‌شنبه ۲۶مرداد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد. 

این دادگاه برای رسیدگی به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت کشور از طریق انجام مصاحبه با مرحوم آیت‌الله منتظری و پخش آن از تلویزیون بی‌بی‌سی تشکیل شد. 

باقی و وکلای او مصاحبه با مرحوم آیت‌الله منتظری را مصداق هیچ یک از اتهامات ندانستند و اعتقاد داشتند در دنیای امروز کسی را برای چنین گفت‌و گوهایی محاکمه نمی‌کنند و طبق قانون اساسی ایران مصداق آزادی بیان است. 

رئیس دادگاه پس از اخذ لایحه مکتوب آخرین دفاع متهم و وکلا مبادرت به تصمیم و صدور رای خوادهد کرد. 

جلسه نخست دادگاه، سه شنبه اول تیرماه سال جاری برگزار شد که منجر به تبدیل قرار بازداشت به وثیقه و آزادی وی شد. 

جلسه دوم دادگاه در ۱۳ تیر به اختصار برگزار و به دلیل عارضه دیسک کمر باقی ادامه آن به جلسه دیگری موکول شد و سومین و آخرین جلسه دیروز برگزار شد. 

در ماه گذشته نیز شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی حکم یک سال حبس‌و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های رسانه‌ای و مدنی را در ارتباط با پرونده انجمن دفاع از حقوق زندانیان که محاکمه آن 2 سال پیش برگزار شده بود صادر کرد. 

محکومیت حامد امیدی به ۳ سال حبس و محرومیت دایمی از تحصیل

حامد امیدی، دانشجوی تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه، به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ۳ سال حبس محکوم شد. 

این فعال دانشجویی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و با استناد به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، به ۳ سال حبس محکوم شده است.

حامد امیدی بیش از ۶ ماه است که در بازداشت به‌سر می‌برد. 

رسول بداغی به ۶ سال حبس محکوم شد

رسول بداغی، عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان ایران، در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال زندان و ۵ سال محرومیت از شرکت در احزاب محکوم شد. 

مسعود شفیعی وکیل این پرونده گفت: موکلم به 5 سال حبس به اتهام حضور در تجمعات به قصد بر هم زدن امنیت ملی و یک سال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و 5 سال هم محرومیت از شرکت در احزاب و گروه‌ها محکوم شده است.

شفیعی افزود: علی‌رغم درخواست موکلم، طی بیست روز آینده که حق اعتراض به حکم دارم به رای صادره اعتراض خواهم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین